مادرانه

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:09

ارز ديجيتال تتر چيست و چه کاربردي دارد؟

تتر يک ارز ديجيتال با واحد انحصاري USDT است. اين ارز ديجيتال با قيمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات بازار محافظت مي‌کند و به کمک آن مي‌توانيد به صورت ديجيتالي دلار منتقل کنيد. اگر در بازار ارزهاي ديجيتال باشيد؛ احتمالا نام ارز ديجيتال تتر را شنيده‌ايد.

شايد براي شما سوال باشد که تترچيست، چگونه کار مي‌کند و چرا قيمت آن هميشه ثابت است. در ادامه به تمامي اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

ارز ديجيتال تتر چيست؟

 

s2_nb53.jpg

ارز ديجيتال تتر با واحد اختصاري USDT، همچنين قيمت آن هميشه ثابت است. درواقع ارزش هرواحد ارز ديجيتال تتر برابر با 1 دلار آمريکا است. اين ارز ديجيتال يکي از ده ارز ديجيتال با ثبات در بازار رمز ارزها محسوب مي‌شود. اين رمز ارزهاي باثبات داراي پشتوانه کالا و دارايي‌هاي ديگر هستند. درواقع قيمت ارزهاي ديجيتال باثبات هميشه وابسته به ارزش دارايي‌هاي پشتوانه است و با آنها بالا و پايين مي‌شود.

به جز تتر، تعداد زيادي از آن‌ها با پشتوانه دلار آمريکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترين ارز ديجيتال باثبات است.

کاربرد ارز ديجيتال تتر براي کاربران به دو شکل است.

در امان ماندن از نوسانات شديد بازار.

انتقال آسان پول به صرافي‌ها و کيف پول‌ها به صورت دلاري.

تتر را مي‌توانيد در کيف پول‌هاي ديجيتالي روي موبايل و يا کامپيوتر خود يا کيف پول‌هاي موجود در صرافي‌ها ذخيره کنيد. ارسال و دريافت آن به‌ سادگي و سرعت ارسال يک ايميل است. همين ويژگي‌ها موجب شده است که اين ارز ديجيتال براي معامله‌گران بسيار محبوب باشد.

شرکت آيفينکس  مالک تشکيلات تتر و گرداننده صرافي ارز ديجيتال بيتفينکس است. اين ارز ديجيتال ابتدا رسماً در سال ???? با نام Realcoin عرضه شد و پس از مدت کوتاهي نام آن تغيير کرد. اين شرکت در سال ???? يک ارز ديجيتال ديگر به نام Tether Gold عرضه کرد که داراي پشتوانه طلا نيز است.

چرا قيمت آن هميشه ثابت است؟

به ازاي هر واحد از اين ارز ديجيتال  که توليد مي‌شود ? دلار در ذخاير بانکي نگهداري مي‌شود که به عنوان پشتوانه اين ارز ديجيتال عمل مي‌کند. درواقع اگر ?,???,??? واحد USDT  به بازار عرضه شده باشد؛ ?,???,??? دلار در خزانه بانک نگهداري مي‌شود تا قيمت آن همواره برابر ? دلار بماند.

USDT در ابتدا روي لايه Omni، بستري روي بلاک چين بيت کوين، توزيع شد. اکنون روي بلاک چين‌هايي از جمله اتريوم، بيت کوين کش، ترون و الگورند نيز عرضه مي‌شود. درواقع اين موضوع يعني دسترسي به تتر بسيار آسان است و مي‌توان آن را روي کيف پول‌هاي رسمي اتريوم، بيت کوين کش، ترون و Algorand  ذخيره کرد.

واحدهاي اين ارز نسبت به نياز بازار و در دوره‌هاي زماني مختلف از سوي شرکت آيفينکس توليد و به صرافي بيتفينکس وارد مي‌شوند؛ سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافي‌هاي ديگر نيز مي‌روند. با اين‌ که تراکنش‌هاي USDT غيرمتمرکز است و روي بلاک‌ چين‌هاي بزرگي انجام مي‌شود، توزيع واحدهاي آن کاملاً متمرکز انجام مي‌شود و نمي‌توان آن را يک ارز ديجيتال غيرمتمرکز دانست.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 297 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:24

ضرورت استفاده از دوربين مداربسته

سيستم‌هاي نظارت تصويري و دوربين مداربسته در بسياري از مشاغل و صنوف به‌کاررفته است. در اين مقاله  قصد داريم ? مسئله اساسي را بررسي کنيم که نشان مي‌دهد شما به دوربين مداربسته در محل کار و صنف خود  نياز داريد. CCTVدر اختصار به معناي تلويزيون مداربسته مي­باشد. سيستم مداربسته مجموعه‌اي از دوربين‌هاي مداربسته است که تصاوير ويديويي را دريافت، نمايش و ذخيره‌سازي مي‌نمايد. در برخي از راهکارها تصوير اين دوربين‌ها با صدا توأم مي­شود. در اين سيستم‌ها يک دستگاه وظيفه ذخيره‌سازي و نمايش و مديريت دوربين‌ها را بر عهده دارد. سيستم‌هاي مداربسته مي‌تواند حالات مختلفي نظير آنالوگ ، تحت شبکه و يا به‌صورت ترکيبي ( هيبريد) عرضه گردد

 

بيش از ? دليل عمده براي نصب سيستم‌هاي نظارت تصويري در منزل يا محل کار وجود دارد، در اين مقاله پنج مورد اساسي که نشانگر اهميت سيستم‌هاي مداربسته است را تشريح مي‌نماييم. همواره قلمرو و محدوده کسب‌وکارها داراي آسيب‌پذيري‌هايي مي­ باشند و خطرات و تهديدهاي متنوعي در کمين آن‌ها مي­باشد، به اين دليل صاحبان کسب‌وکارها لازم است اهميت سيستم‌هاي مداربسته را درک نمايند،  تا کمتر دچار خسارت گردند.

اکنون به تشريح اين مزايا مي‌پردازيم :

?. دوربين مداربسته عامل بازدارنده

در گام اول مي‌توان گفت دوربين مداربسته حکم بازدارندگي دارد و مي‌تواند از وقوع سرقت و يا يک خرابکاري جلوگيري نمايد. ممکن است اين رخداد و خرابکاري در محدوده کسب‌وکار در حال وقوع باشد و با نصب دوربين بتوان از وقوع آن جلوگيري نمود و يا فرد خرابکار را منصرف کرد. مجرمان براي انجام اعمال خرابکارانه ممکن است انگيزه‌هاي متفاوتي را دنبال نمايند تا به دارايي و اموال شما دست يابند. اعمال بزهکارانه‌اي نظير سرقت، خرابکاري، تخريب ملک و يا ترکيب اين موارد ممکن است که مدنظر فرد متجاوز قرار گيرد. همواره مراکز کسب‌وکار به دليل دادوستد پول و يا موارد بهادار مورد توجه افراد بزهکار قرار مي‌گيرند، همين امر سبب مي‌شود که کسب‌وکارها مخصوصاً خرده‌فروشي‌ها اهداف اصلي سرقت محسوب شوند.

به‌طورکلي دوربين مداربسته توسط نصابان حرفه‌اي نصب مي‌شوند و اين افراد مي‌دانند که چه چيزي را در کجا نصب نمايند، با توجه به خصايص محيط و ويژگي‌هاي دوربين، اين افراد انتخاب شايسته ­اي را براي مشتريان فراهم مي­ نمايند. انتخاب نقطه مناسب براي دوربين، ضمن پوشش دهي نقاط آسيب‌پذير و به تصوير کشاندن آن‌ها مي‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور کند. اين هدف اصلي بسياري از صاحبان کسب‌وکار است که با نصب دوربين از وقوع جرم جلوگيري نمايند، چراکه سارق با ديدن دوربين نمي‌خواهد که از خود رد پايي باقي بگذارد و براي صاحبان کار اين امر ساده‌ترين و آسان‌ترين راه است. دوربين‌هاي جديدي وجود دارند که علاوه بر تصوير ، صدا را نيز منتقل مي‌کنند و چند قابليت ورودي و خروجي آلارم نيز دارند که در کسب‌وکارها ارزش‌افزوده امنيتي را براي صاحبان کار به ارمغان مي‌آورند.

انتخاب نقطه مناسب براي دوربين، ضمن پوشش دهي نقاط آسيب‌پذير و به تصوير کشاندن آن‌ها مي‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور کند. اين هدف اصلي بسياري از صاحبان کسب‌وکار است که با نصب دوربين از وقوع جرم جلوگيري نمايند، چراکه سارق با ديدن دوربين نمي‌خواهد که از خود رد پايي باقي بگذارد و براي صاحبان کار اين امر ساده‌ترين و آسان‌ترين راه است.

?. اثبات وقوع  جرم

 

 

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته ارزان   

 

مطابق آنچه در مزيت شماره يک اين مقاله ذکر گرديد، دوربين‌هاي مداربسته مي‌توانند مدارک وقوع جرم را فراهم سازند. در حقيقت ثبت شواهد، دليل اصلي پياده‌سازي سامانه‌هاي نظارت تصويري است. دوربين مداربسته علاوه بر ثبت شواهد براي سلب مسئوليت کارفرما در قبال بي­ احتياطي، مي‌تواند براي پيگيري وقوع جرم کمک‌هاي بسياري را نمايد. دوربين مداربسته با اخذ تصاوير جرم و نمايش سارقين در شناسايي اين افراد کمک بسيار مي‌نمايد و بسياري از سارقان نمي‌خواهند تصوير آن‌ها ذخيره شود لذا در مکان‌هايي که دوربين وجود دارد، کمتر جرم رخ مي‌دهد و دوربين عامل بازدارنده اساسي محسوب مي‌شود.

?. نظارت بر کارکنان

دليل دومي که دوربين مداربسته در کسب‌وکارها مي‌تواند مفيد واقع شود، بررسي و نظارت بر کارکنان است و در صورت وقوع يک حادثه و آسيب ديدن کارکنان مي‌توان از تصاوير اين دوربين براي مراجع ذيصلاح و بيمه استفاده نمود. يک کسب‌وکار خوب بايد ضامن سلامتي کارکنان، مشتريان و صاحبان آن باشد و در صورت وقوع يک حادثه بتواند از اين افراد دفاع کرده و حقوق قانوني آن‌ها را از بيمه پرداخت نمايد. از سويي ديگر در صورتيکه يک فرد در حين کار دچار حادثه شود و اين حادثه به دليل بي احتياطي اين فرد رخ دهد، بتواند تصاوير دوربين‌ها را به مراجع ذيصلاح ارائه نمايد و کارفرما بتواند بي گناهي خود را اثبات نمايد که مسئول جراحت وي با کارفرما نيست و فقط به دليل بي احتياطي فرد بوده است. اين تصاوير مي‌تواند تا حدي درجه تقصير را از کارفرمايان ساقط نمايد.

?. مستندات مربوط به بيمه

حقوق مربوط به بيمه، يکي ديگر از مسائل مهم براي نصب دوربين محسوب مي‌شود. بسياري از ارگان‌هاي بيمه براي مشاغلي که داراي دوربين مداربسته هستند تخفيف‌هاي ويژه‌اي را در نظر گرفته است، چراکه بيمه همواره به‌عنوان يک طرح پشتيبان مطرح مي‌شود و باوجود دوربين مداربسته و تصاوير آن مي‌توان مشکلات بسياري از پرونده‌هاي بيمه نظير سرقت، آتش‌سوزي آسيب ديدگي و جراحت را رفع نمود. با اين تصاوير شما اطمينان خواهيد داشت که بيمه حق شما را کامل پرداخت خواهد کرد و اين امر خسارت شما را جبران کرده و به‌نوعي به سبب سوددهي کسب‌وکار شما مي‌شود.

?. آرامش ذهني و آسايش ذينفعان ( مديران ، کارمندان ، مشتريان)

دليل  پنجم براي نصب دوربين مداربسته، ايجاد آسايش و آرامش براي کارمندان، مشتريان و مديران است. به‌طور مثال، کارمندان و مشتريان با مشاهده دوربين درک خواهند کرد که يک عامل امنيتي از آن‌ها محافظت مي‌کند و دوربين به‌عنوان يک عامل بازدارنده مي‌تواند سبب آسايش و آرامش خاطر اين افراد شود. يک اصل اساسي در محيط کار وجود آسايش و آرامش است که اين امر سبب بهبود بهره‌وري و کارايي افراد مي‌شود، دوربين مداربسته مي‌تواند براي مشتريان در فروشگاه‌ها، اين آرامش و آسايش را ايجاد نمايد و بدون دغدغه اقدام به خريد نمايند و بدين ترتيب بهره‌وري و اثربخشي هم در کارمندان و هم در خريداران افزايش يابد.

بيشتر بخوانيد: قيمت dvr   قيمت nvr    بهترين سوئيچ شبکه 

نتيجه گيري :

همواره قلمرو و محدوده کسب‌وکارها داراي آسيب‌پذيري‌هايي مي­ باشند و خطرات و تهديدهاي متنوعي در کمين آن‌ها مي­باشد، به اين دليل صاحبان کسب‌وکارها لازم است اهميت سيستم‌هاي مداربسته را درک نمايند،  تا کمتر دچار خسارت گردند.

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:15

معرفي انواع دوربين هاي مخصوص لباس پليس

با پيشرفت و رشـد تـکنولوژي ، تـجهيزات پـليسي نيز پـيشرفت چشمگيري نموده است ، يکي از اين تـکنولوژي ها دوربـين هاي

قابل حمل مخصوص لباس پليس،با قابليت کار در شرايط سخت

مي باشد.

دراين مقاله به بحث و بررسي مشخصات و قابليت هاي دوربين
هاي مخصوص لباس پليس Streamax خواهيم پرداخت .

 

ويژگي هايي که دوربين هاي مخصوص لباس پليس بايد دارا باشند

تجهيزات نظامي و پليسي مي بايست داراي ويژگي هاي خاصي باشند که در اين قسمت به بحث و بررسي درباره ي چند ويژگي از اين دوربين ها خواهيم پرداخت .

 

دوربين هاي مخصوص لباس پليس ، همانند چـشم سوم آن پـليس عمل کرده و با ثـبت و ضبط وقايع کمک شاياني در موفقيت عـمليات  مختلف به تيم پليسي مي کند .

? مقاومت بالا :

دوربين هاي مخصوص لباس پليس  بايد داراي مقاومت بالايي در شرايط سخت در برابر عواملي مانند ضربه ، آب ، گرد و غبار و … باشند ، زيرا کارکرد اين دوربين ها در شرايط سخت مي باشد .

? دقت بالا :

به جهت کاربرد نظامي اين دوربين ها ، دقت پارامتر بسيار مهمي مي باشد که اين دوربين ها بايد دارا باشند .

? کيفيت بالا :

کيفيت بالا ، براي اين دوربين ها الزامي است زيرا تصاوير ضبط شده مي بايست تجزيه و تحليل گردد ، بنابراين دوربين هاي مخصوص لباس پليس بايد داراي وضوح تصوير بالايي باشند .

 

 

مشخصات فني دوربين مخصوص لباس پليس استريمکس

? ? مگاپيکسل فيلم برداري ?? فريم

? ?? مگا پيکسل عکاسي

? داراي CPU قدرتمند Amberella A7

? داراي GPS داخلي ( انتخابي )

? اتصال از طريق WIFI ( انتخابي )

? اتصال ?G , 4G ( انتخابي )

? ارسال تصوير از طريق بلوتوث ( انتخابي )

? ضد ضربه و ضد آب IP68

? پروژکتور هاي LED مرئي و نامرئي

? قابليت تشخيص حرکت

? تا ??? گيگ حافظه داخلي

? قابليت نصب دوربين دوم

? ??? درجه زاويه ديد

? دماي کارکرد  ?? – تا + ?? درجه سانتي گراد

? نشان دادن تصوير چهره تا ?? متر به صورت واضح

? داراي LCD دو اينچي

? ?? ساعت فعاليت مداوم

? ديد در شب

? باتري ليتيومي ????MA

? پورت USB

? پورت HDMI

? پورت AV

? قابليت نصب هدست

? داراي صداي دو طرفه

? شارژ اتومبيل

? داراي پايه شارژ مستقل

 

نتيجه گيري

پيشرفت در تجهيزات نظامي و پليسي رابطه ي مستقيم دارد با قدرت نظاميِ واحد مربوطه ، بنابراين دوربين هاي مخصوص لباس پليس شرکت اسـتريمکس با ويژگي هاي مهمي مانند دقت بالا ، مـقاومت در برابر شرايط سخت و کيفيت بالا در ضبط تصاوير  ، بسيار مناسب براي واحد هاي پليسي و نظامي ميباشد .

https://all4webs.com/heyir59755/1587158515931578-1588157515781?48192=52394

https://app.box.com/s/xvy12k58w3gwvdqz4l3qh7hxt0vd21xy

http://seomypassion12.inube.com/blog/8850646/

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/37141

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 136 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:20

اينفلوئنسر مارکتينگ

در اينفلوئنسر مارکتينگ، رهبران عقيده با جامعه گسترده براي اهداف بازاريابي و ارتباطات استفاده مي شوند. هدف افزايش ارزش و اعتبار پيام برند خود بر اساس اعتمادي است که گروه هدف مربوطه به اينفلوئنسرها دارند.

 

اينفلوئنسر مارکتينگ اساساً در مورد برنده شدن طرفداران برند يا محصول است که به عنوان متخصص در زمينه هاي خاص مورد تقاضا هستند. براي مثال، اينفلوئنسرها مي توانند بر ارزيابي و ارزيابي محصولات، خدمات، برندها، شرکت ها يا کارفرمايان تأثير بگذارند.با توجه به اين تأثير بر تصميمات مصرف کننده، سئو سايت اصفهان اکثر شرکت هاي آلماني از اينفلوئنسرها براي انتشار پيام هاي برند خود استفاده مي کنند. دليل ديگر علاقه شرکت ها اين است که دسترسي برخي از يوتيوبرها بسيار زياد است، همانطور که تعداد مشترکان ده ها ميليون نفر نشان مي دهد. تأثيري که در اينجا با اينفلوئنسرهاي کلاسيک با تعداد فالوورهاي بالا مشهود است، با اين وجود، در حال حاضر با به اصطلاح اينفلوئنسرهاي ميکرو با حداکثر 30000 فالوور وجود دارد. دلايل اين امر اين است که آنها گاهي اوقات نرخ تعامل بالاتري در کمپين ها دارند و مهمتر از همه، براي شرکت مقرون به صرفه تر هستند.

 

اساساً، سه نوع مختلف از اينفلوئنسرها را مي توان متمايز کرد:

 

دوستداران برند: آنها تجربه گسترده اي با يک برند و پيوند قوي و مثبت با آن دارند.

منتقدان برند: آنها عموماً از شرکت انتقاد مي کنند يا تجربيات منفي با يک محصول يا برند داشته اند. با دادن نظرات منفي بر تصميم خريد يا نظر اشخاص ثالث تاثير منفي مي گذارند.

کارشناسان برند: اين افراد به عنوان متخصص شناخته مي شوند و براي بسياري از افراد به عنوان مشاور در موضوعات خاص در دسترس هستند. کارشناسان برند معمولاً نگرش خنثي نسبت به يک برند يا محصول دارند و هنگام ارزيابي آن از دانش تخصصي خود استفاده مي کنند.

اينفلوئنسرها مي توانند براي مثال افراد زير باشند:

 

کاربران شبکه هاي اجتماعي با تعداد فالوور بالا (به خصوص اينستاگرام و اسنپ چت)

رضايت مشتريان فعلي با تخصص ويژه

روزنامه نگاران

وبلاگ نويسان

يوتيوبر

افراد مشهور

حرفه اي ها و کارشناسان

سياستمدار

اپراتور انجمن

...

اين راهنماي فشرده نکات و ترفندهايي را براي موفقيت کمپين تأثيرگذار خود به شما ارائه مي دهد. وايت پيپر به تمام سوالات شما از انتخاب اينفلوئنسرهاي مناسب تا پاداش پاسخ مي دهد.

 

 

 

 

 

نمونه هايي از اينفلوئنسرها در يوتيوب

نمونه هايي از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب عبارتند از hauls. در يک حمل و نقل، محصولاتي که توسط شرکت ها خريداري يا ارسال شده اند توسط رهبران عقيده ارائه مي شوند. با انجام اين کار، تصميم خريدي که براي محصول گرفته مي شود اغلب موجه است.

 

اسکرين شات YouTube BibisBeauty Palace

نمونه ديگري از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب به اصطلاح LookBooks هستند. لباس‌هاي مختلف براي روند فعلي ارائه و مقايسه مي‌شوند.

 

اسکرين شات YouTube Mariah Bethany

نمونه ديگري از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب، آموزش هايي است که در آن محصولات يا شرکت ها تبليغ مي شوند. به عنوان مثال، Musikhaus Thomann با YouTubers کار مي کند که آموزش هاي موسيقي را ارائه مي دهند.

 

اسکرين شات YouTube GuitarTunes

به اصطلاح نظرات، که در آن يوتيوب‌برها به يک محصول امتياز مي‌دهند، در يوتيوب بسيار محبوب هستند. اين ارزيابي‌ها اغلب ذهني هستند و گاهي اوقات به طور انتقادي با محصولات برخورد مي‌کنند.

 

اسکرين شات YouTube IGN

Ikea اکنون اولين زنجيره تجهيز است که به محبوبيت ستارگان يوتيوب نيز متکي است، که سه ساعت فرصت دارند تا اتاق نشيمن را به عنوان بخشي از يک چالش راه اندازي کنند. يعني، کاربران يوتيوب AlexiBexi، Sara Desideria، Klein aber Hannah و Max Oberüber هستند که هر کدام يک ويديو در مورد آن منتشر کردند.

 

اسکرين شات YouTube Max Oberüber

درست مانند يوتيوب، در اينستاگرام نيز مي‌توان از تأثير شخصيت‌هاي شناخته شده در شکل‌گيري نظر مصرف‌کننده استفاده کرد. براي مثال، ستارگان فوق‌الذکر يوتيوب، حساب اينستاگرام Ikea را در طول فيلمبرداري تصاحب کردند و در طول روز در استوري پست گذاشتند. حداقل به دليل حدود 700 ميليون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، اينفلوئنسرها نيز در اينستاگرام يافت مي شوند.

 

نمونه هايي از اينفلوئنسرها در اينستاگرام

نمونه کلاسيک اينفلوئنسر، بازيکن ملي پوش آلماني توماس مولر (6.6 ميليون دنبال کننده) است که محصول ژيلت را به وضوح جلوي دوربين مي گيرد.

en market در اينستاگرام اکانت هاي مرتبط با تناسب اندام هستند.پاملا ريف نمونه معروفي از يک حساب اينستاگرام متخصص در تناسب اندام را ارائه مي دهد. با بيش از 4 ميليون فالوور، اين جوان 22 ساله با يک گروه هدف خاص دسترسي بسيار زيادي دارد.

 

اسکرين شات اينستاگرام پاملا ريف

البته کمپين هاي اينفلوئنسر مارکتينگ را مي توان در ساير شبکه هاي اجتماعي مانند توييتر، اسنپ چت يا فيسبوک نيز يافت. اکثر اينفلوئنسرها از چندين کانال استفاده مي کنند که پيام هاي مربوطه را در آنها قرار مي دهند. با اين حال، تا کنون، وضعيت بازار در اينستاگرام و يوتيوب بيش از همه پيشرفت کرده است.

 

مجاز

با گسترش روزافزون اينفلوئنسر مارکتينگ، نگاه حقوقي نيز به طور فزاينده اي به پست هاي اينفلوئنسر معطوف مي شود. از نظر الزامات برچسب‌گذاري، پست‌هايي که اينفلوئنسرها براي آنها پول دريافت کرده‌اند يا محصولات رايگان براي آنها ارسال شده است، بايد به اين عنوان برچسب زده شوند. يک "حمايت شده توسط" معمولاً خيلي مبهم بيان مي شود. اگر پست خود را به‌عنوان «تبليغ»، «تبليغاتي» يا در مورد ويديوها به‌عنوان «پشتيباني‌شده توسط قرار دادن محصول» علامت‌گذاري کنيد، مطمئن هستيد. از طرف ديگر، اگر اکثراً دنبال کنندگان انگليسي زبان داريد، بايد يک "تبليغ" به وضوح در کنار پست خود داشته باشيد، نام هاي آلماني به تنهايي در اينجا کافي نيستند. medienanstalten.de يک ماتريس برچسب‌گذاري منتشر کرده است که توضيح مي‌دهد چه چيزي بايد براي هر قالب در نظر گرفته شود.

 

شرکت هايي که مي خواهند از اين مدل کسب و کار براي خود استفاده کنند، بايد توافقات دقيقي با اينفلوئنسر انجام دهند و مشخص کنند که ماهيت تبليغاتي پست بايد مشخص شود.

https://en.gravatar.com/tahmikain3

https://www.ted.com/profiles/33403259

https://www.goodreads.com/user/show/147733971-tahmi-kain

https://www.behance.net/tahmikain

https://tahmikain3.livejoual.com/profile

https://issuu.com/tahmikain3

https://www.openstreetmap.org/user/TahmiKain3

 

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:45

بازاريابي وابسته براي مبتديان: چيست + چگونه مي توان موفق شد

 

تصور کنيد تنها چيزي که براي کسب درآمد آنلاين نياز داشتيد يک وب سايت بود. شما مجبور نيستيد محصولات خود را ايجاد کنيد يا خدماتي را ارائه دهيد. خوب به نظر مي رسد؟ به بازاريابي وابسته خوش آمديد.

طبق آمار Statista، مخارج تجاري براي بازاريابي وابسته تا سال 2022 در ايالات متحده به 8.2 ميليارد دلار خواهد رسيد.

از همين امروز شروع کنيد و در موقعيتي عالي براي استفاده از آن خواهيد بود.

در اين راهنما، ياد خواهيد گرفت:

بازاريابي وابسته چيست؟

چرا بازاريابي وابسته

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند

چقدر مي توانيد به طور بالقوه درآمد کسب کنيد

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته جايي است که شما محصول يا خدمات شرکت ديگري را در ازاي پورسانت فروش که ايجاد مي کنيد، تبليغ مي کنيد. کميسيون معمولاً درصدي از قيمت فروش است، اما گاهي اوقات مي تواند مقدار ثابتي باشد.

چرا بازاريابي وابسته؟

در اينجا دو دليل وجود دارد که چرا بايد بازاريابي وابسته را در نظر بگيريد:

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

1. کم هزينه و کم خطر

راه اندازي يک کسب و کار به معناي متحمل شدن هزينه هاي اوليه براي محصولات، کارکنان، تجهيزات، اجاره و غيره است. اين امر آن را پرخطر و گران مي کند. با بازاريابي وابسته، تنها چيزي که نياز داريد يک وب سايت است. حتي اگر به نتيجه نرسد، تنها چيزي که هدر داده ايد زمان و کمي پول است.

2. آسان به مقياس

يک فروشنده معمولي فقط محصولات يک شرکت را مي فروشد. به عنوان يک بازارياب وابسته، مي توانيد محصولات بسياري از شرکت هاي مختلف را تبليغ کنيد و از همه آنها پورسانت دريافت کنيد.

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند؟

تاجر به هر وابسته يک پيوند منحصر به فرد مي دهد تا بتواند رديابي کند که چه کسي مسئول فروش بوده است. پيوند معمولاً چيزي شبيه به اين خواهد بود:

1 پيوند وابسته 2

وقتي شخصي روي آن پيوند کليک مي کند، يک فايل کوچک به نام کوکي در دستگاه او ذخيره مي شود.

يک کوکي وابسته دو کار انجام مي دهد:

اين به تاجر کمک مي کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.

(معمولاً) تاريخ انقضا دارد، بنابراين حتي اگر خريدار خريد خود را به تاخير بيندازد، پول دريافت مي کنيد.

در اينجا مثالي از نحوه عملکرد اين کار آورده شده است.

تصور کنيد که يک خواننده از پست شما در مورد بهترين ژاکت هاي زمستاني بازديد مي کند. آنها روي يکي از پيوندهاي وابسته شما کليک مي کنند و آنها را به محصولي در آمازون هدايت مي کنند.

اما آنها متوجه شدند که بايد دخترشان را از مدرسه ببرند. بنابراين خانه‌شان را ترک مي‌کنند، دخترشان را مي‌گيرند، شام مي‌خورند و در نهايت به آمازون بازمي‌گردند، جايي که دوباره محصول را پيدا مي‌کنند.

از آنجايي که آنها از قبل در آمازون خريد مي کنند، تصميم مي گيرند تجهيزات اسکي نيز خريداري کنند.

اين خبر خوب است. قبلاً آنها روي پيوند وابسته شما کليک کردند و يک کوکي در دستگاه آنها ذخيره شد. از آنجايي که آمازون مدت کوکي 24 ساعته دارد، شما هم براي ژاکت زمستاني و هم تجهيزات اسکي غرامت دريافت مي‌کنيد - حتي اگر دومي را تبليغ نکرده باشيد.

به عنوان يک بازارياب وابسته چقدر مي توانم درآمد داشته باشم؟

پاسخ ساده اين است که هيچ محدوديتي وجود ندارد. اين به جايگاه شما و ميزان کاري که انجام مي دهيد بستگي دارد.

موفق ترين بازارياب هاي وابسته در ماه شش يا هفت رقم مي گيرند.

به عنوان مثال، پت فلين از درآمد غيرفعال هوشمند بيش از 100000 دلار در کميسيون هاي وابسته در دسامبر 2017 به دست آورد.

2 درآمد spi 2

رايان رابينسون، يکي ديگر از بازارياب‌هاي وابسته، بيش از 19000 دلار درآمد وابسته را در اکتبر 2019 گزارش کرد. يکي ديگر از وب‌سايت‌هاي وابسته موفق - The Wirecutter - حدود 10 ميليون دلار درآمد داشت و در نهايت به قيمت 30 ميليون دلار به نيويورک تايمز فروخته شد.

البته به خاطر داشته باشيد که اين افراد کار بسيار خوبي در ساخت برند خود انجام داده اند. براي رسيدن به اين سطح سال‌ها کار سخت آنها طول کشيده است.

اگر تازه شروع کرده‌ايد، ممکن است چک‌هايتان براي مدتي بيشتر شبيه اين باشند:

آمازون چک 2

شما بايد انتظارات خود را مديريت کنيد. شما از همان ابتدا پول زيادي کسب نخواهيد کرد، اما اجازه ندهيد اين شما را دلسرد کند.

موفقيت ديگران به شما مي گويد که با کار سخت، زمان و دانش مناسب، شما نيز به طور بالقوه مي توانيد به آن سطوح برسيد.

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

اين هفت مرحله ساده را دنبال کنيد.

در مورد يک پلت فرم تصميم بگيريد

جايگاه خود را انتخاب کنيد

برنامه هاي وابسته را براي پيوستن پيدا کنيد

محتواي عالي ايجاد کنيد

ترافيک را به سايت وابسته خود هدايت کنيد

روي پيوندهاي وابسته خود کليک کنيد

تبديل کليک ها به فروش

افکار نهايي

هيچ چرخ بازاريابي وابسته در اينجا دوباره اختراع نشد. اينها اصول اوليه هستند، و به کار بردن آنها شما را به سمت راست هدايت مي کند.

فقط انتظار نداشته باشيد که درآمد متحول کننده زندگي يا آزادي براي ترک 9 تا 5 يک شبه خود را داشته باشيد. بازاريابي وابسته زمان مي برد.

ابتدا روي اولين فروش وابسته خود تمرکز کنيد. همانطور که سايت شما رشد مي کند، اهداف جديدي تعيين کنيد و به آزمايش ادامه دهيد.

اين نحوه ايجاد سايتي است که در نهايت درآمد مناسبي ايجاد مي کند.

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://behtarinyab.com/
https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=KeanRoberts10
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KeanRoberts10
http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://behtarinyab.com/
https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KeanRoberts10
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://behtarinyab.com/
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx
https://clubs.london.edu/click?r=https://behtarinyab.com/
http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=694251
https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:KeanRoberts10
مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 356 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:29

براي موفقيت در هر نوع کسب و کاري نياز به آموزش مناسب و کامل در آن زمينه است، در مورد کاشت نهال و درخت هم اگر بررسي هاي کامل و مناسب انجام گيرد مناسب ترين و بهترين نتيجه کسب خواهد شد. کارشناسان مجرب اکين نهال آماده ارائه بهترين راهکارها در اين زمينه ميباشند.

آموزش کاشت درخت

در کاشت درختان ميوه بايد نکاتي را رعايت کرد. از جمله اينکه اين درختان معمولا پيوندي هستند يعني يک گياه با ميوه خوب و مشخصات مورد نظر ما روي يک گياه ديگر که ريشه هاي قوي دارد يا بومي منطقه ماست پيوند زده مي شود تا خصوصيات مورد نظر ما از نظر مثلا ميوه خوب يا آفات کمتر يا … در کنار ريشه‌هاي قوي براي ما تجلي پيدا بکند.

 محل پيوند کاملا روي گياه و معمولا در درختان ميوه سردسيري در ارتفاع ?? يا ?? سانتيمتري پايين گياه قابل مشاهده است. اين محل جايي است گياه دومي روي گياه اولي وصل شده است.

 نکته مهم در کاشت درختان پيوندي اين است که محل پيوند بايد بالاتر از سطح خاک قرار گيرد. در صورتي که پيوند زير خاک بماند در سالهاي آتي که شاخه‌ها وجوانه‌هاي جانبي توليد مي شوند معلوم نخواهد بود که اين شاخه متعلق به پايه است يا پيوند؟ چرا اين نکته اهميت دارد؟ زيرا شما به عنوان باغبان بايد شاخه‌هاي روييده از پايه را قطع کنيد. چرا که اين شاخه‌ها خصوصيات خوب پيوند را ندارند و باعث تلف شدن انرژي کلي هم خواهند شد.

 

علاوه بر اين تماس خاک با محل پيوند ممکن است منجر به فعاليتهاي عوامل بيماري زاي قارچي – باکتريايي شده و پيوند بشکند.

در رزها اين مساله کاملا مشهود است. زيرا رزها معمولا روي رز وحشي (سگ رز – گيلديک) پيوند مي شوند و اگر اين پايه اجازه رشد پيدا بکند گلهاي ريز سفيدرنگي با تيغ هاي فراوان توليد مي کند و رز اصلي را کاملا کنار زده و پيوند را مي شکند.

 

آماده‌سازي زمين براي کاشت درخت:

فرض ما اين است که شما ميخواهيد در باغچه خانه درخت بکاريد.

 محلي که مي خواهيم درخت ميوه را در آن بکاريم بايد داراي خاک حاصلخيز و غني باشد. اگر ساختمان را تازه احداث کرده‌ايد احتمالا بقاياي مصالح ساختماني مانند گچ و سيمان و … در خاک باغچه باشد. اين مواد بايد از باغچه خارج و مخلوط خاک زراعي مرغوب همراه با کود حيواني پوسيده و ماسه حداقل به ارتفاع نيم متر و اگر مقدور بود بيشتر از آن در باغچه خانه ريخته شود. اگر مي توانيد پيشنهاد باغبانها اين است که بيشتر از يک و نيم متر از عمق خاک باغچه را برداريد (زيرا درختان ميوه تا چند متري عمق زمين هم ريشه مي دوانند) و با خاکي که مخلوطي از خاک زراعي و کود حيواني و ماسه باشد جايگزين شود. (البته هر چقدر خاک شما حاوي باقيمانده موجودات زنده اعم از گياهان يا جانوران – مانند پوست مو پودر خون پودر استخوان و… باشد در آينده رشد گياهان شما به دليل وجود مواد آلي بيشتر – بهتر خواهد بود).

بهترين خاک زراعي آن خاکي است که رنگ آن تيره باشد و از قرمز به قهوه‌اي و سياهي بگرايد. اين خاک بايد از سطح زمين جمع آوري شود و به عمق بيش از سي سانتي متري نرود (خاک سطح الارض) خاک زراعي را مصالح فروشيها و حمل خاک ها براي شما مي‌آورند. ولي حتما از بهترين محل خاک را تهيه کنيد.

 

(در مناطق استثنايي کره زمين عمق خاک سطح الارض زيادتر از اين عدد است و بستگي به محل زيست شما دارد. ممکن است از اين عدد هم کمتر باشد)

 

خاک زراعي خوب را در حالت خشک، وقتي در مشت‌تان بگيريد و فشار دهيد به هم مي چسبد و فشرده مي شود ولي با يک ضربه کوچک از هم جدا شده و دوباره پودر مانند مي شود. خاک زراعي بد به شدت چسبنده است و از هم جدا نمي شود. خاک فقير هم رنگ و روي جالبي ندارد و به زردي و خاکستري مي گرايد و براي باغچه خوب نيست.

آماده سازي چاله:

بعضي درختان ميوه مانند گلابي يا گردو ريشه اصلي Tap root خيلي محکم و درازي دارند و براي اين درختان لازم است که چاله عميق تري کنده شود. عرض نيم متر براي مثال و عمق ?? سانتي متر براي خاکي که مناسب است کنده مي شود ولي اگر محل شما کاملا نامناسب و سنگلاخي است مي توانيد تا دو متر عمق و يک متر عرض بکنيد و با خاک خوب پر کرده و درختکاري کنيد. در کل عمق و قطر گودال بايد از عمق و طول ريشه‌ها بيشتر باشد.

محل چاله بايد عاري از ريشه هاي گياهان ديگر باشد.

 

براي باغکاري معمولا توصيه مي شود اين چاله را از پاييز بکنيد و آماده بگذاريد تا بهار که ميخواهيد کشت کنيد رطوبت درون چاله افزايش يافته و موجودات ذره بيني در محل چاله آماده خدمتگذاري به نهال جديد باشند.

در حال حاضر تراکتورهاي مجهز به چاله‌کن نيز وجود دارند و مي توانند سرعت چاله‌کني را چندين برابر کرده و هزينه کارگر را پايين تر بياورند (اين خدمت در گلستان علي نيز ارائه مي شود)

 آماده سازي نهال:

تا قبل از کاشت بايد ريشه‌ها را پاشنه پوشي کرد. يعني ريشه‌ها نبايد در معرض نور و هوا باشد و بهتر است اطراف ريشه‌ها را با خاک يا ماسه يا کيسه پلاستيکي سياه پوشاند.

معمولا شب قبل از کاشت، نهالها را در آب مي گذارند تا ريشه‌ها به اندازه کافي آبگيري بکنند و رقابت اسمزي بين خاک و ريشه اگر بوجود آمد ريشه ها آب از دست نداده و خشک نشوند.

 

ريشه هاي نهالي که مي خريد بايد کاملا قوي و سالم باشد. در هنگام در آوردن گياه ريشه‌ها صدمه مي بيند. اين قسمتهاي صدمه ديده را با قيچي تيز بايد هرس کنيد. تا سطح تماس محل زخم با خاک کمتر شده و احتمال بروز بيماريهاي قارچي کاهش يابد. اين عمل همچنين موجب تحريک ريشه به توليد ريشه هاي فرعي مي شود.

از طرف ديگر چون حجم ريشه‌ها در اثر انتقال کم شده است. بهتر است حجم ساقه‌ها را نيز هرس کرد تا ريشه و ساقه متناسب باشند.

در صورتيکه محل شما بادگير است. همراه با نهال يک قيم محکم نيز کنار نهال قرار دهيد تا باد نهال را خم کرده و نشکند. و اين قيم ممکن است لازم باشد چند سال در کنار نهال باقي بماند.

همچنين نهال ميوه را معمولا کوتاه نگه ميدارند تا عمل ميوه چيني راحت باشد. براي اين کار مثلا در مورد سيب ساقه اصلي را پس از کاشت تا ?? سانتيمتر بالاي محل پيوند نگه داشته و بالاتر از آن را حذف مي کنند. اين کار باعث مي شود ساقه هاي جانبي به شکل يک جام رشد کرده و نور کافي به درون شاخه‌ها برسد. (اين موضوع مبحث بزرگي به نام «هرس» است و در کتاب هاي مختلفي به زبان فارسي به طور تخصصي توضيح داده شده است.)

 

عمل پراليناژ:

در مقياس بزرگ براي اينکه درصد موفقيت کاشت درختان بيشتر شود، پراليناژ تمهيدي است که کمک زيادي به باغبان مي کند. اين عمل عبارت است از آغشته کردن ريشه نهال به موادي چسبنده و ضدعفوني کننده.

در يک بشکه ??? ليتري آب مقدار ?? کيلوگرم رس الک شده + ? کيلوگرم پهن الک شده + ??? گرم سم قارچ کش مانند بنوميل مخلوط مي کنند. و ريشه نهال را درون آن فرو برده و سپس مي کارند.

 

رس و پهن به ريشه‌ها مي چسبد و به دليل خاصيتهاي مختلفي که خداوند به آنها داده موجب ترميم زخم‌هاي ريشه و حفظ رطوبت اطراف ريشه و تامين مواد غذايي اوليه مورد نياز ريشه مي شوند. سم قارچ کش نيز که فعاليت قارچها را در اطراف ريشه کم مي کند.

 

اين عمل در هر مقياسي قابل انجام است و شما ميتوانيد به جاي ??? ليتر آب از ?? ليتر آب+? کيلوگرم رس+نيم کيلوگرم پهن + ??گرم سم قارچ کش استفاده کنيد براي کاشت چند نهال از اين مخلوط استفاده کنيد.

 

انجام کاشت نهال و درخت:

بعد از کندن چاله، مهم طرز و محل قرار گيري نهال است. محل پيوند بايد حدود ?? سانتيمتر (يکم بالا پايين اشکال ندارد) بالاتر از سطح خاک قرار گيرد.

ريشه ها بايد به صورت مرتب در خاک قرار گيرند و پيچيده و در هم نباشند. براي اينکار معمولا مقداري خاک به صورت کله قندي در ته چاله مي ريزند و ريشه‌هاي نهال را روي آن مرتب رو به پايين مي گذارند.

روي ريشه ها را با خاک خوب سطح الارض مي پوشانند و مي توانيد اطراف نهال را به صورت کاسه مانندي شکل بدهيد تا آب در آن خوب جاي بگيرد و به مرور ته نشين شود.

نهال را به صورت عمود بر سطح قرار داده و تراز بودن آن را از دو طرف چک کنيد، قبل از آبياري خاک اطراف نهال را معمولا با ضربات پا محکم مي کنند و بلافاصله آبياري انجام مي شود.

از اين پس آبياري بايد به موقع انجام شود تا وقتي که گياه بتواند ريشه هاي جديد توليد بکند و از رطوبت خاک حداکثر استفاده را بکند. مقدار آبياري به نوع درخت ربط زيادي دارد. مثلا نهال صنوبر يا بيد به آبياري زياد جواب مثبت داده رشد بيشتري مي کنند ولي برخي نهالها ممکن است به غرق آبي حساسيت نشان داده و بدتر خراب بشوند. لذا بهتر است آبياري به اندازه باشد. در نهال جوان تازه کاشته شده مي بايد آب به اندازه کافي فراهم بشود و هر چند روز يکبار قبل از خشک شدن اطراف ريشه حتما آبياري کنيد.

 

راهنماي فني انتقال و کاشت نهال

بسته بندي و انتقال نهال :

يکي از عوامل بسيار مهم در موفقيت درختکاري، بسته بندي و انتقال از مراکز توليد نهال يعني نهالستان، به منطقه مورد کاشت مي باشد. پس از انتخاب نهال سالم، بايد ريشه نهالها را کاملاً در داخل پوششي از پلاستيک يا گوني يا چادر برزنتي قرار داد تا ريشه هاي نهال در اثر مجاورت با باد و آفتاب و هواي آزاد از بين نرود، سپس با وسايل نقليه، نسبت به انتقال سريع نهال ها اقدام شود. بايد توجه شود به اندازه ميزان مصرف روزانه نهال از نهالستان تحويل گرفته شود.

 

دستورات فني کاشت نهال

آماده کردن عرصه کاشت :

در صورت مسطح بودن زمين، با استفاده از ادوات کشاورزي، گاوآهن و غيره، شياري به عمق حدود ?? سانتيمتر و به فواصل لازم، بسته به شرايط منطقه ايجاد مي گردد. سپس محل چاله ها در داخل و حاشيه شيارهاي ايجادشده، مشخص مي شود.

 

اول با استفاده از تراز دستي يا دوربين، خطوط تراز و همچنين محل غرس نهال، مشخص مي گردد. سپس روي خطوط تعيين شده، شياري به ابعاد حداقل ?? × ?? سانتيمتر، به منظور جمع آوري هرز آبهاي سطحي بين دو خط تراز و جلوگيري از فرسايش خاک حفر و در داخل آن، چاله احداث مي شود.

 

تراکم کاشت :

به طور کلي فواصل کاشت نهال از يکديگر، بستگي به اهداف و شرايط محيطي دارد. فواصل کشت در شمال کشور کمتر، در جنوب و مناطق بياباني بيشتر و در ساير مناطق متوسط مي باشد. در ايجاد فضاي سبز هم، فواصل کشت با توجه به نوع گونه و شرايط منطقه و اهداف تغيير مي يابد.

در هر صورت بهتر است از نظرات و تجارب اهل فن و کارشناسان منابع طبيعي منطقه استفاده گردد.

 

گودبرداري :

شکل چاله غرس نهال درختکاري، معمولاً بصورت مکعب مستطيل، مکعب مربع بوده، به وسيله دست يا به وسيله مته گود برداري حفر مي شود. موقع کندن، خاک رويي را (به عمق ??-?? سانتيمتري ) که به آن خاک زراعي گفته مي شود جداگانه ريخته و خاک زيري را از آن جدا کرده ، با مقداري کود پوسيده دامي مخلوط کرده، سپس کف گوده را پس از پايان عمليات خاکبرداري شخم زده، نرم مي نمائيم.

 

ابعاد چاله ها براساس سن، وضعيت ريشه و نوع گونه تعيين مي گردد بطور کلي هر قدر ابعاد آن بزرگتر باشد، استقرارو رشد نهال بهتر خواهد بود.

 

زمان کاشت :

بهترين زمان کاشت نهال، معمولاً هنگام خواب نهال است در مناطق گرم و متعدله و نيمه سردسير، بهترين زمان کاشت، پائيز پس از خواب رفتن نهال است ولي درمناطق سردسير نهال کاري بهتر است پس از سپري شدن يخبندان انجام شود.

 

بهترين شرايط براي غرس نهال روزهاي ابري وهواي آرام است.

در روزهاي آفتابي وگرم و يا يخبندان و روزهايي که باد شديد است از کاشت نهال جداً خودداري شود .ختم زمان کاشت در پائيز طوري تنظيم و برنامه ريزي شود که ريشه نهال با محيط جديد قبل از فرارسيدن يخبندان انس پيدا نموده باشد لذا بايستي پايان زمان کاشت ? الي ? هفته قبل از بيداري ظاهري نهال باشد.

البته زمان کاشت نهالهاي گلداني، از قاعده فوق مستثني است زيرا نقل وانتقال و کاشت آنها در تمام طول سال عملي است مع الوصف رعايت موارد ذيل ضروري است.

 

?- درموقع انتقال نهال نبايستي درجه حرارت مبدا با مقصد اختلاف داشته باشد.

?- رطوبت بافت خاک گلدان درحدي باشد که مانع از هم پاشيدگي خاک گلدان شود.

?- موقع کاشت ، ظرف گلدان ( نايلون و سفال و…) با احتياط جداگردد، از کاشت نهال با ظرف و گلدان بطور جدي خودداري شود.

 

نحوه کاشت نهال :

پس از پايان عمليات ترازيابي،احداث شيار و حفره چاله،عرصه آماده کشت براي نهال کاري مي گردد.طريقه کاشت به شرح زير صورت مي گيرد:

 

ابتدا در داخل چاله مقداري خاک سطحي زمين که با کود پوسيده دامي مخلوط شده ريخته مي شود بطوريکه در موقع قراردادن نهال در داخل چاله ، يقه (طوقه ) نهال در سطح کف بانکت قرار مي گيرد سپس بقيه خاک را مخلوط با مقداري کود به داخل چاله ريخته و نهالهاي ريشه لخت را به آرامي تکان داده ، تا خاک چاله در لابه لاي ريشه قرار گيرد. آنگاه خاک اطراف يقه نهال با فشار پا فشرده مي شود. نهال اصولاً بايستي در وسط چاله کشت شود.

 

آبياري :

بعد از کاشت، بلافاصله بايستي آبياري انجام و آبياري هاي بعدي نيز با توجه به شرايط اقليمي منطقه و زمان شروع فعاليت نهال تنظيم گردد.

روشهاي مختلفي براي آبياري وجود دارد، با توجه به شرايط کشور از نظر محدوديت آب قابل دسترس، بهترين روش آبياري از نظر صرفه جويي در مصرف آب و هزينه (در بلند مدت ) و سهولت کار آبياري، آبياري قطره اي مي باشد.

 

عمليات مراقبت و نگهداري :

براي بهبود شرايطي که مناسب بقاء و رشد بعدي نهالها باشد عمليات مراقبت (سله شکني، وجين علف هرز، مرمت حصار و قيم، واکارينهالهاي خشکيده ) و در صورت لزوم آبياري پس از کاشت نهال امري ضروري است

 

چطور درخت مناسبي انتخاب کنيم؟

براي انتخاب درخت مناسب بايد ? فاکتور را در محل کاشت در نظر بگيريم. اين فاکتورها نيازهاي درختان هستند و هر درخت با ميزان متفاوتي از آنها سازگار است:

رطوبت

نور

آلاينده‌ها

دما

خاک

آفت

 

چطور درخت بکاريم؟

نهال هاي ريشه عريان:

?ـ قراردادن ريشه در آب به مدت ? تا ? ساعت

?ـ حفر چاله‌اي بزرگ‌تر از ريشه

?ـ قراردادن نهال در چاله به صورت عمودي و بدون فشار آوردن به ريشه‌ها

?ـ پرکردن چاله و آبياري نهال

?ـ ريختن اندکي کود دور چاله بدون اين که تنه درخت را لمس کند.

?ـ آبياري درخت هر ? تا ?? روز يک‌بار.

 

زمان و نحوه هرس

معمولاً هرس زمستانه به هنگام خزان گياه انجام مي‌شود، با وجود اين در تمام ماه‌هاي پاييز و زمستان اين عمل ميسر است.

 

هرس شديد زمستانه درختان موجب تقويت شاخه‌هاي توليد شده در سال آينده مي‌شود و چنانچه درخت هرس زمستانه نشود يا هرسسبکي در روي آن صورت گيرد، شاخه‌هاي حاصل از رشد جديد کمتر خواهد شد. شاخه‌هاي جديد رشد کرده پس ازهرس زمستانه طويل‌تر هستند زيرا ميان گره‌هاي بلندتري دارند. همچنين برگهاي سبزتر و بزرگتري دارند. از اين نظر که هنگام خزان، شاخه‌ها فاقد برگ بوده و به آساني قابل رؤيت هستند انجام هرس زمستانه دقيق تر است.

 

درختي که هرس سنگين مي‌شود تعداد جوانه‌هاي کمتري براي رشد شاخه‌هايش در فصل بعد دارد، بنابراين مواد غذايي ذخيره شده در درخت به شاخه‌ها و جوانه‌هاي کمتري قسمت شده و در نهايت شاخه‌هاي جديد رشد بيشتري خواهند داشت. اما بايستي توجه داشت که هرسشديد زمستانه باعث تأخير در باردهي گياه مي‌شود.

هرس تابستانه :

زمان اجراي هرس تابستانه با توجه به عوامل محيطي و ميزان رشد گونه گياهي متفاوت است با وجود اين در مورد درختان ميوه ماههاي ارديبهشت تا تير ماه مناسب خواهند بود. در هرس تابستانه شاخه‌هاي نابارور درخت مانند پاجوش‌ها و نرک‌ها و همچنين گلها و ميوه‌هاي کوچک اضافي نيز حذف مي‌شوند.

بنابراين هرس پوست، گل و ميوه، حذف برگها و سرزني شاخه‌هاي در حال رشد از جمله هرس‌هاي تابستانه محسوب مي‌شوند. براي مثال حذف تعدادي از برگهاي بالغ درخت که بر روي ميوه‌هاي در حال رشد سايه‌اندازي مي‌کنند موجب تغيير رنگ در ميوه‌ها شده و کيفيت بازارپسندي محصول را افزايش مي‌دهد.

 

درختان خزان‌دار در بهار شروع به رشد مي کنند، معمولاً اين رويش چندين هفته و تا فرارسيدن دوره رکود زمستانه باقي مي ماند. زمان انجامهرس تابستانه مهم است. اگر هرس تابستانه پيش از اتمام رشد اوليه درخت انجام شود دوره رشد رويشي طولاني‌تر شده و مواد گياهي از دست رفته در اثر هرس جايگزين مي شود.

اين عمل در درختاني که جوانه گل آنها بر روي چوب يکساله تشکيل ميشود، باعث کاهش گل انگيزي مي گردد زيرا دوره رشد مناسب براي گل انگيزي در شاخه‌هاي جديد کوتاه مي شود. اگر پس از اتمام رشد شاخه‌ها، هرس تابستانه صورت گيرد مقدار سطح برگ و فتوسنتز کم شده و قدرت درخت کاهش مي يابد. در نهايت اگر هرس تابستانه بسيار دير هنگام انجام شود تعداد جوانه‌هاي گل و گلدهي کاهش پيدا مي‌کند.

 

در درختان ميوه‌اي که محل تشکيل جوانه گل آنها سيخک‌هاي (Spurs) (شاخه‌هاي کوتاه ميوه دهنده) دو ساله است هرس تابستانه ممکن است گلدهي را تحريک کند زيرا با حذف شاخه‌هاي سال جاري نور بيشتري به جوانه‌ها و برگهاي اطراف سيخک‌ها مي رسد و رقابت سيخک‌ها با سرشاخه‌هاي در حال رشد کاهش مي ‌يابد.

 

زخم‌هاي حاصل از هرس زمستانه ديرتر از هرس تابستانه ترميم مي‌شوند زيرا در فصل رشد گياه سريع‌تر مي ‌تواند محل زخم را بپوشاند از اينرو احتمال آلودگي زخم‌ها در طي زمستان کمي بيشتر است.

 

اصول کلي هرس درختان ميوه :

حذف شاخه‌ها و ريشه‌هاي زايد يکي از اصولي ‌ترين روش‌ها در توليد ميوه است. حذف اندام‌هاي زايد درختان به منظور تغيير برخي وظايف فيزيولوژيکي صورت مي‌گيرد. در درختان جوان قطع شاخه‌هاي زايد باعث ايجاد اسکلت اوليه مي‌شود. در درختان بارور و مسن چنانچه قطع شاخه‌ها به طريق صحيح انجام شود موجب نفوذ نور بيشتر به درون تاج درخت، انتقال مواد فتوسنتزي به ميوه و ريشه و در نهايت باعث تنظيم تشکيل جوانه گل خواهد شد.

 

هرس به منظور اسکلت ‌بندي درخت:

همانطوري که قبلاً در بحث ازدياد نباتات بيان شد بسياري از پايه‌هاي درختان ميوه را با استفاده از نهال‌هاي بذري تکثير مي‌کنند. نهال‌ها به مدت ? – ? سال در خزانه نگهداري مي ‌شوند و سپس در پاييز يا زمستان از خزانه به زمين اصلي منتقل مي‌شوند. از آنجايي که ريشه نهال‌هاي بذري عميق است در هنگام جابجا کردن و انتقال به بستر اصلي، تعدادي از ريشه‌ها آسيب مي‌بينند از اينرو بايستي ريشه‌هاي زخمي را هرس کرد. از طرفي با حذف مقداري از ريشه‌هاي نهال بايد تعادل بين اندام‌ هوايي و ريشه نهال را تنظيم کرد. براي اين منظور مقداري از شاخه‌ها را نيز هرسمي‌کنند.

 

نهال‌ها بطور کلي به دو شکل موجودند برخي داراي تنه صاف و فاقد انشعاب هستند و بعضي چند شاخه فرعي داشته و منشعب مي باشند. نحوه هرس اين دو نوع نهال پس از کاشت در زمين اصلي ، تا حدودي با يکديگر متفاوت است. در حالت اول تنها کافي است که سربرداري نهال در ارتفاع تقريبي ??-?? سانتي‌متر انجام شود.

در حالت دوم که نهال منشعب است ابتدا بايد چند شاخه فرعي را بطوريکه با هم حداقل ?? سانتي‌متر بر روي تنه نهال فاصله‌ دارند به عنوان شاخه‌هاي اصلي و آينده درخت انتخاب کرده و سپس دقت کرد که اين شاخه‌ها فضاي تاج درخت آينده را در تمام جهات فرا گرفته باشند و تداخلي در يکديگر نداشته باشند.

همانطور که قبلاً گفته شد زاويه بين شاخه‌ها و تنه نهال‌ بايد به اندازه کافي باز باشد زيرا پس از گذشت چند سال زاويه مذکور کاهش خواهد يافت. لازم به يادآوري است که اعمال انجام شده در نهال‌هاي منشعب، در نهال‌ هال صاف و فاقد انشعاب در سال دوم انجام مي‌شود.

 

در هر دو حالت زاويه بين شاخه‌ها و تنه تا زماني که نهال داراي شاخه‌هاي جوان و قابل انعطاف است بايد با کمک تکه‌هاي چوب باز نگه داشته شود. در سال دوم، هرس شاخه‌هاي اصلي بدين صورت است که حدود نيمي از طول آنها حذف مي‌شود.

 

در سال‌هاي سوم و چهارم پس از کاشت نهال، هرس تنها به حذف شاخه‌هاي رشد يافته اضافي و نامطلوب محدود شده و فرم و اسکلت اصلي نهال که شامل تنه و ? – ? شاخه اصلي است بايد حفظ شود.

 

اصول هرس باردهي درختان:

درختي که بدون دخالت باغدار و در شرايط طبيعي رشد کرده، معمولاً شاخ و برگ زيادي توليد مي کند که همراه با تداخل آنها نيز مي‌باشد، اين موضوع مانع از رسيدن نور کافي به داخل تاج درخت مي‌شود و به دنبال آن از کيفيت و مرغوبيت ميوه‌ها کاسته مي‌شود. از اينرو هرس مناسب و کافي درختان ميوه براي رسيدن به خصوصيات مطلوب محصول همواره مورد توجه باغداران بوده است. پس از اينکه درختان ميوه به باردهي رسيدند، لازم است هر ساله يا هر چند سال يک مرتبه برخي از انواع هرس بر روي آنها انجام شود تا کيفيت و کميت محصول در دوران باردهي اقتصادي درخت حفظ شود. با توجه به اهميت پرورش ميوه‌هاي دانه‌دار به ويژه سيب و گلابي در بحث ميوه‌کاري، در اينجا به اصول کلي در موردهرس باردهي اين گونه‌ها اشاره شده و يادآوري مي‌شود که دقت کافي در اين موارد راهنماي خوبي براي هرس باردهي در درختان ميوه است.

 

?هوا و نور موجب تغذيه و رشد اعضاي شاخه درخت مي شوند. اکسيژن، دي اکسيد کربن و انرژي لازم براي انجام عمل فتوسنتز در برگهاي گياه، از محيط بالاي سطح زمين تأمين مي‌شود پس گياه بايد در شرايطي پرورش يابد که از اين لحاظ محدوديتي براي آن موجود نباشد. زيرا برگها محل اصلي توليد (Source) شيره پرورده در گياه مي‌باشند.

 ?قسمت‌هاي فوقاني يک شاخه بهتر از قسمت‌هاي تحتاني آن تغذيه مي شوند. بدين منظور که شيره نباتي همواره تمايل دارد به قسمت‌هاي انتهايي شاخه‌هاي اصلي و فرعي که رشد عمودي دارند صعود نمايد. اين موضوع مي‌تواند به دليل وجود و سنتز هورمون‌هاي رشد مانند اکسين ها و جيبرلين‌ها در انتهاي شاخه باشد.

 

?از نظر رشد و نمو، بين اعضاي رويشي و زايشي (بارده) درخت رقابت وجود دارد. پس با حذف مقداري از ميوه‌ها در درختان بارده، مواد غذايي براي رشد شاخ و برگ و تقويت درخت مصرف شده که با توليد شيره پرورده بيشتر، تبديل جوانه‌هاي رويشي به زايشي براي سالهاي بعد تأمين مي‌شود.

 

?قسمت‌هاي مختلف يک شاخه با يکديگر همبستگي دارند. براي مثال اگر سيخک‌هاي يک شاخه حذف شوند شيره نباتي که به مصرف سيخک‌ها مي‌رسيد به طرف ساير اندام‌هاي مجاور هدايت مي‌شود و رشد و نمو آنها را تسهيل مي کند. در صورت حذف قسمتي از اعضاي جذب کننده(Sink) شيره نباتي، ذخاير موجود بطور منظم بين اعضاي باقيمانده تقسيم مي شود زيرا تغييري در ميزان جذب مواد غذايي از خاک به وجود نيامده است.

 

?جوانه‌هاي واقع بر روي قسمت‌هايي از شاخه‌ که جريان شيره خام در آنجا بيشتر است به صورت شاخه‌هاي جوان تکامل يافته و توليد چوب مي‌کنند.

 

?جوانه‌هايي که با شيره خام کمتر و شيره پرورده کافي تغذيه مي‌شوند به آساني به جوانه گل تکامل مي‌يابند. در فصل تابستان ميزان شيره پرورده توليد شده در برگها به حداکثر ممکن مي‌رسد زيرا رشد برگها و سطح برگ درخت افزايش يافته است. اين زمان با تمايز يابي جوانه‌هاي چوب به گل براي محصول سال آينده مصادف است. بنابراين بايد از انجام هرس شديد درخت در طي تابستان خودداري کرد.

 

سيستم هاي تربيت درختان:

قبلاً اشاره شد که تربيت يعني ايجاد شکلي خاص در گياه به منظور‌هاي معين. مثلاً باز کردن تاج درخت براي ورود نور بيشتر، تنظيم ارتفاع درخت و تقويت شاخه‌هاي اصلي. تربيت درختان به اشکال گوناگون و متفاوت صورت مي ‌گيرد که در اين جا تنها به ذکر سه روش مهم در تربيت درختان ميوه اکتفا مي‌شود.

 شکل جامي (Vase (open center) (مرکز باز، بدون شاخه پيشاهنگ :

هدف از اين روش، تربيت درختان با تاج پهن مي‌باشد که مرکز آن باز است. يک تنه کوتاه به ارتفاع حدود ??-?? سانتي‌متر و تعدد ?-? شاخه که از مرکز درخت منشاء مي‌گيرند شکل کلي درختان پرورش يافته به روش مرکز باز است. با وجود اينکه نفوذ نور به تاج درخت مطلوب بوده و رنگ‌پذيري ميوه و گل انگيزي در درخت را افزايش مي‌دهد اما اين سيستم براي پرورش درختان ميوه زياد کاربرد ندارد. علاوه بر آن در درختاني مانند سيب و گلابي از اين روش استفاده نمي‌شود زيرا:

 

?درختان به طور طبيعي به اين شکل رشد نمي‌کنند.

?همچنانکه درخت مسن مي‌شود بخش عمده‌اي از شاخه‌هاي بارور طويل شده و بايستي از نردبان براي چيدن محصول استفاده کرد.

 

?هرس درختان بالغ نياز به وقت زيادي دارد.

?محلول پاشي بر روي درختان بالغ و نفوذ آن به مرکز درخت مشکل است.

 

?محل انشعاب شاخه‌هاي درخت محکم و قوي نيست و در هنگام ميوه‌دهي زياد، قيم براي نگهداري شاخه‌ها مورد نياز است.

 

شکل جامي غالباً براي تربيت درختان هلو و آلوي ژاپني استفاده مي‌شود. با اين حال به دليل باز بودن مرکز تاج، مقدار محصول در هر درخت کمتر از ساير سيستم‌ها خواهد بود.

شکل هرمي پاکوتاه (Dwarfing pyramid (Center- leader semi intensive system) (پيشاهنگ مرکزي نيمه متراکم  :

 

از اين روش به طور عمده در تربيت درختان سيب و گلابي در کشت متراکم استفاده مي‌شود. در اين سيستم بسياري از مشکلات روش مرکز باز وجود ندارد. نه تنها عملکرد محصول در اين حالت بيشتر است. بلکه زمان لازم براي رسيدن درختان به باردهي در اين سيستم کمتر است از اينرو بازگشت سرمايه سريع‌تر خواهد بود. تربيت درختان ميوه بر روي پايه‌هاي پر رشد، کمتر بدين شکل صورت مي‌گيرد زيرا چنين درختاني پس از گذشت چند سال ارتفاع زيادي پيدا کرده که اين موضوع براي باغداري جديد و مکانيزه مناسب نيست. در شکل هرمي ساده که براي تربيت درختان غير مثمر مانند کاج و چنار بکار مي‌رود نياز زيادي به هرس نيست. ضرورت موفقيت شکل هرمي پاکوتاه براي درختان ميوه در استفاده از پايه‌هاي پاکوتاه کننده يا پايه‌هاي کم رشد است. زيرا چنين پايه هايي رشد زيادي نداشته و حتي پس از چند سال مناسب عمليات داشت و برداشت خواهند بود. در اين حالت فواصل کاشت نهال‌ها به مراتب کمتر از سيستم احداث باغ بر روي پايه‌هاي پر رشد (استاندارد) است، به عبارتي کاشت نهال‌ها به صورت نيمه متراکم انجام مي‌شود تا کاهش عملکرد هر تک درخت (به دليل پاکوتاهي و کم بودن سطح برگ) جبران شود.

 

روش کار چنين است که پس از تهيه نهال از گونه‌هاي سيب و گلابي (پايه‌هاي پاکوتاه)، کاشت نهال‌ها صورت گرفته و سپس سربرداري از ارتفاع يک متري انجام مي‌شود. اگر نهال شاخه‌هاي جانبي مناسبي داشت سربرداري لازم نيست. در سال اول رشد نهال، بايستي با استفاده از تکه‌اي چوب، فاصله‌ شاخه‌هاي جانبي را از تنه تنظيم کرد به طوري که شاخه‌هاي عمودي (Upright) را به حالت افقي نزديک کرد و زاويه آنها را با تنه افزايش داد. در سال‌هاي بعد نيز هرس تنها به حذف شاخه‌هاي فرعي اضافي و شاخه‌هاي پايين تنه محدود مي‌شود.

 

شکل شلجمي (Modified leader) (پيشاهنگ متغير :

اگر هدف محدود کردن ارتفاع و پهن کردن تاج درخت باشد از اين سيستم در ميوه‌کاري استفاده مي‌شود مانند تربيت درختان سيب، گلابي، زردآلو، گردو، پسته و بادام. پس از کاشت نهال و سربرداري در ارتفاع حدود ??? سانتي‌متري، در سال بعد شاخه‌هاي فرعي توليد مي‌شوند که ?-? شاخه مناسب تر را حفظ کرده و بقيه را حذف کامل مي کنند. فاصله شاخه‌‌هاي فرعي بر روي تنه به علت سربرداري از ارتفاع بالاتر کمي بيشتر از روش جامي و حدود ?? سانتيمتر است. در اين حالت شاخه‌هاي فرعي انتخابي را در هر سال ?? سانتي‌متر اجازه رشد داده و اضافي آنها سرزني مي‌شوند. در شکل شلجمي هر شاخه پر رشد و غالب را سرزني کرده تا بدين طريق اجازه رشد به هيچ يک از شاخه‌هاي درخت به شکل تنه اصلي و پيشاهنگ داده نشود. لذا درخت در تمام جهات شاخه‌هاي قوي ايجاد کرده و محصول مناسبي نيز توليد مي‌کند.

 

نکته ? ترتيب شدت هرس باردهي:

?) انگور

?) هلو، شليل

?) سيخک داران ميوه درشت مثل سيب و گلابي

?) سيخک داران ميوه ريز گيلاس ، آلبالو ،زردالو ، بادام

?) مرکبات و گردو (نياز به هرس باردهي ندارد )

 

نکته ? هرس هلو و شليل : سه نوع جوانه در درختان ميوه ديده مي شود :

 

?) جوانه رويشيفقط شاخه برگ به وجود مي آورد(باريک نوک تيز)

?) جوانه زايشيجوانه است کوتاه قد ، تخم مرغي شکل که فقط گل توليد مي کند (آخرين موقع زمستان ديده مي شود)

?) جوانه مرکبجوانه است که پس از رويش هم شاخه و برگ و هم گل توليد مي کند.

 

نکته ? هرس انگور: در انگورهاي ايراني که به کوتاه بارده معروفند، جوانه هاي اول و دوم روي شاخه يکساله رويشي و جوانه سوم تا دوازدهم مرکب مي باشند. چنانچه جوانه اول و دوم رشد کنند دو شاخه بدون ميوه بنام قوس بوجود مي آيند. و از جوانه سوم تا دوازدهم شاخه هاي توليد شده حاوي ? تا ? عدد خوشه انگور مي باشند.

 

نکته ? براي توليد ميوه مرغوب و با کيفيت شاخه هاي يکساله را با شمارش ? تا ? عدد جوانه از اول آن کوتاه مي کنيم در سالهاي بعد دو عدد قوس توليد شده يک ساله شده و قانون هرس ? تا ? جوانه اي را روي يکي از اين قوس ها اجرا مي کنيم.

 

نکته ? علاوه بر شاخه هاي يکساله در انگور نرک ها و پاجوش ها و شاخه هاي پير و مريض و سرما زده را نيز حذف مي کنيم.

نکته ? درگرمسير انگور را در بهمن ماه و در سردسير در اواخر فروردين زماني که تعدادي از برگ ها باز شده هرس را انجام مي دهيم.

 

نکته ? هرس سيب وگلابي: در سيب و گلابي نرک ها و پاجوش ها، سيخک هاي پير?? تا?? ساله، شا خه هاي با زاويه تنگ هرس مي شوند.

اين مطلب گرآوري شده توسط  تيم مجموعه نهالستان اکين نهال در وبسايت https://akinnahal.com/ ميباشد.

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 136 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:44

21 عطور نسائية ناجحة في العالم ، ما هي العطور النسائية الأكثر مبيعًا والأكثر شهرة في العالم؟ ما هي الكولونيا التي تم إنشاؤها لتكون اختيارًا يستحق أن يكون لديك أصدقاء منكم!؟

انضمي إلينا لتعريفك بأفخم عرض لعطور نسائنا ووفقًا لرغبتنا ، فيما يتعلق بالمميزات الفريدة لكل عطر ، مثل مظهره ورائحته وطبيعته ، اشترِ العطر النسائي المفضل لديك استقامة.

عطر نسائي وكولونيا

 

تعتبر العطور والكولونيا للنساء مهمة لأن الإيرانيين طالما اهتموا بالعطور ولطالما ارتبط استخدام العطور والعطور بأسلوب حياتنا.

 

أصبح استخدام العطور النسائية شائعًا جدًا بين النساء ومعظم النساء مهتمات جدًا بالعطور.

 

بالإضافة إلى أنه يجعلك عطريًا ، فإن العطر يجعلك أيضًا أكثر انتعاشًا وجاذبية ويمنحك إحساسًا أفضل بالثقة بالنفس.

 

المحتوى الموصى به:

نقدم لكم 21 من أفضل أنواع الكولونيا الرخيصة

 

من رائحة العطور يمكن للمرء أن يفهم السمات الشخصية للناس.

 

تبدو المرأة التي تظهر في المجتمع برائحة لطيفة أكثر جاذبية.

تنقسم العطور النسائية إلى ثلاث فئات حسب نوع التركيز:

 

    عطر

    ماء عطر

    إيدوتويلت

 

أشهر العطور النسائية

 

من أشهر العطور للنساء رائحة الأزهار الفاكهية ، لكن اختيار العطر يعتمد على العديد من الظروف ، بما في ذلك: الموسم وظروف الطقس ، والمكان الذي سنذهب إليه ، على سبيل المثال ، في الدوائر الودية. استخدمي عطور المنفحة الباردة والخفيفة أو استخدمي العطور النسائية الدافئة والحلوة في المناسبات الرسمية.

 

أيضًا ، في مواسم السنة الباردة ، يوصى بعطور نسائية دافئة وحلوة ودافئة ومرة ??، وفي مواسم السنة الدافئة ، يزداد الطلب على العطور النسائية اللطيفة والرائعة ، وتتكون العطور من ثلاثة عطور ، والتي تسمى أيضًا ملاحظات:

 

    الموسيقى ورقة الابتدائية

    المذكرة الوسطى

    الملاحظة النهائية

في هذا القسم سوف نعرض لكم 21 عطر للتعرف على أنجح العطور النسائية في العالم والتعرف على مميزاتها. دعنا ننتقل من عطر 21 إلى العطر الأول. ضع في اعتبارك أيضًا أنه لا تأخذ في الاعتبار ترتيب قوة العطور من حيث العدد واعلم أن كل هذه العناصر بأسلوبها الخاص قد أحبها أشخاص مختلفون (بعض الأشخاص العاديين وبعض المشاهير وبعض النساء الناجحات).

21- THIERRY MUGLER ALIEN EDP

عطر تيري موغلر ايلين للنساء

 

يعادل عطر Thierry Mugler Ellen النسائي 90 مل.هذا العطر مع تركيز أو دي بارفان هو خيار فريد للمرأة العصرية. تم تصميم وإطلاق عطر Thierry Mugler Elaine Eau de Parfum من Thierry Mugler في عام 2005 من قبل المصممين المشهورين Dominique Rupion و Lauren Bryer. يوصى باستخدام رائحته الدافئة والحلوة في مواسم السنة الباردة. كان Thierry Mugler Allen بلا شك أحد أفضل العطور النسائية في السنوات الأخيرة. تصميم زجاجة هذا العطر جذاب للغاية ، حيث تم استخدام اللونين البنفسجي والذهبي ، مما أضفى على هذا العطر سحرًا مبهرًا. رائحة الزهور ، وخاصة الزهور البيضاء ، تمنح الراحة للمستهلك.

 

مكونات عطر تييري موغلر الين هي:

 

الملاحظة الأصلية: الياسمين

الروائح الوسطى: الروائح الخشبية

ملاحظة أساسية: العنبر

اشتري عطر تيري موغلر الين للنساء

20- كالفن كلاين بيوتي

كالفن كلاين بيوتي (سي كيه بيوتي)

 

عطر نسائي بحجم 100 مل وبتركيز أو دي بارفان ، بالإضافة إلى سعره المعقول ، يقع في فئة العطور الأكثر مبيعًا في متجر Atralisa. كالفن كلاين سي كيه بيوتي برائحة حلوة خفيفة ومناسب للاستخدام في جميع الفصول. تم إنتاج هذا المنتج من قبل العلامة التجارية Calvin Klein في أكتوبر 2010 ، من تصميم Sophie Lobby ، وتم طرحه في سوق العطور والكولونيا العالمي. إذا نظرت عن كثب إلى زجاجة هذا العطر الأنثوي ، فسترى اسم Beauty ، وهو مكتوب بأحرف كبيرة عليها. فوق اسم Beauty ، يظهر شعار Calvin Klein بألوان داكنة جيدًا. يمكن رؤية السائل الذهبي داخل الزجاجة بوضوح من خلال الزجاج الشفاف. الزجاجة على شكل أسطوانة فضية وتخلق تناغمًا غريبًا مع الجسم أفقياً. رشة واحدة فقط من هذا العطر تكفي لتحقيق متانته غير العادية. Calvin Klein CK Beauty هو اختيار سيدة عصرية لاستخدامها في المناسبات والحفلات الرسمية. يمكن رؤية بذور الخطمي وأرز فرجينيا وزهرة الياسمين في تركيبة هذا العطر.

اشتري عطر كالفن كلاين بيوتي

19- فيكتوريا سيكرت نوير

كولونيا فيكتوريا سيكريت النسائية العصبية

 

العطر القادم الذي نريد أن نقدمه لك هو تحفة فريدة من نوعها من ماركة فيكتوريا سيكريت. عطر Victoria's Secret Noir Teas هو عطر أنثوي لطيف وحلو 100 مل برائحة الأزهار.

زجاجة هذا العطر أنيقة للغاية ومصممة بشكل جميل ويمكن أن تزين منضدة الزينة الخاصة بك. تشتمل المكونات المكونة لهذا العطر الجذاب والجذاب على المكونات التالية:

 

الروائح الأساسية: الكمثرى والتفاح الأحمر واليوسفي والأحمر

قلب العطر: الفريزيا ، زهرة البازلاء ، الماغنوليا ، الياسمين ، الياسمين الغردينيا

قاعدة العطر: الفانيليا والبرالين وخشب الصندل الأبيض واللبان والمسك والعنبر

اشترِ كولونيا Victoria's Secret Women's Neur

عطر نسائي من TRUSSARDI DONNA

عطر تروساردي دونا النسائي

 

عطر تروساردي دونا النسائي هو عطر زهري شرقي برائحة لطيفة وحلوة ينصح باستخدامه في جميع الفصول.

شراء هذا العطر الأنثوي اقتصادي للغاية بسبب حجمه 100 مل وتركيز ماء العطر. Trussardi Dona هي واحدة من أكثر المنتجات النسائية شهرة في هذه الشركة. عطر Trousardi Donna النسائي من صنع صانع العطور الشهير ومصممة العطور والكولونيا ناتالي لارسون. تعطي الرائحة الحلوة لهذا العطر الكثير من الهدوء والتركيز العالي للمرأة في الشكل. مكونات عطر تروساردي دونا الأنثوي هي:

 

روائح قاعدة العطر: روائح الفواكه والليمون واليوزو

 

القلب: زهر البرتقال الأفريقي ، الزنبق ، الياسمين

 

قاعدة العطر: النعناع والفانيليا وخشب الصندل الأبيض وخشب الأرز

اشتري عطر تروساردي دونا النسائي

17- عطر RIHANNA REB’L FLEUR النسائي

عطر نسائي Rihanna Rbel Flora

 

Rihanna Rebel Flora هي تحفة فريدة من نوعها من ماركة Rihanna. يبلغ حجم هذا العطر الأنثوي 100 مل وتركيزه هو edoperfum. تجذب رائحة فواكه البحر الأبيض المتوسط ??لهذا العطر انتباه كل سيدة عصرية وجذابة ، وخاصة النساء اللواتي يرغبن في الظهور بمظهر فريد. على الرغم من عدم وجود حد للعمر في اختيار العطور ، إلا أن هذا العطر يتم اختياره في الغالب من قبل النساء في سن 25 إلى 40 سنة. تم تصميم وصياغة عطر Rihanna Rebel Flora للنساء من قبل المصممين ماري بيير جوليان وكارولين ساباس. زجاجة عطر Rihanna Rebel Flora الجذابة هي أحد الأسباب التي تجذب النساء لشراء هذا العطر.

 

المكونات التي تتكون منها Rihanna Rbel Flora هي:

 

روائح قاعدة العطر: برقوق ، بذور حمراء ، خوخ

 

القلب: البامية ، البنفسج ، المريمية ، جوز الهند

 

قاعدة العطر: الفانيليا والنعناع والعنبر والمسك

اشترِ Rihanna Rebel Flora Women's Eau de Cologne

16- عطر LALIQUE AMETHYST للنساء

عطر لاليك اميتيس النسائي

 

تحفة فريدة من نوعها من ماركة لاليك برائحة الأزهار الفاكهية التي جذبت انتباه السيدات الشابات والعصيرات. حجم 100 مل ، تركيز ماء عطر برائحة لطيفة وحلوة هو أحد عوامل البيع العالية لهذا العطر. تم تصميم زجاجة هذا المنتج على شكل مكعب زجاجي يمكن رؤية تصميم البندقية عليه.

مكونات عطر لاليك اميتيس هي:

 

مقدمة العطر: الفراولة ، العليق ، العليق ، العنب البري ، العليق

 

قلب العطر: الفاوانيا ، يلانغ يلانغ ، الورد ، الفلفل

 

روائح قاعدة العطر: المسك والفانيليا والخشب

 

عطر لاليك اميتيس النسائي اقتصادي للغاية ومناسب من حيث السعر مقارنة بعطره وعلامته التجارية ، وهو خيار قيم لتقديم الهدايا لمن تحب.

اشتري عطر لاليك اميتيس النسائي

15- عطر بولغري ياسمين نوير النسائي

عطر نسائي بولغري جاسمين نوير

ماركة إيطالية شهيرة وعطر آخر ناجح! بولغري ياسمين نوار أو كولونيا سوداء دافئة وحلوة ، مهدئة وقوية ومنعشة للنساء اللواتي يرغبن في قضاء الربيع معهم في برد الخريف والشتاء!

 

تم إنتاج وإطلاق BVLGARI JASMIN NOIR في عام 2008 من قبل مصممين مشهورين هما Sophia Lobe و Carlos Benjamin. هذا العطر عبارة عن ماء عطر يعمل مع مجموعة شرقية من الأزهار الشمية ومتانة مرغوبة ، مما جعل Jasmine Neuer Black أحد الخيارات الجديرة بالاهتمام في الفئة العمرية التي تزيد عن 25 عامًا.

 

الجو الذي خلق لهذا العطر هو عالم هادئ وإيجابي مع نضارة وطاقة جيدة ، والتي بعد الوصول إلى النوتة الأساسية ، تجلب الاستقرار والقوة ، وبطبيعة الحال ، بسبب طبيعتها ورائحتها ، فهي مناسبة للاستخدام في الحفلات الليلية أو المواسم الباردة .

بولغاري ياسمين نوير

بولغاري ياسمين نوير

 

مكونات العطر من بولغاري ياسمين نوير

 

النوتة الأولية التي يتم استنشاقها عند رش العطر على الحلمات هي رائحة أزهار الغردينيا والمكونات الخضراء. بعد ذلك ، في قلب هذا العطر ، يرسل اللوز وزهور الياسمين موجات من الطاقة الإيجابية نحوك ، وعندما نصل إلى النوتة النهائية ، المسك ، النعناع ، العنبر ، فول التونكا ، الخشب الثمين ، عرق السوس. جودة هذه الكولونيا الأنثوية لك.

 

    لمزيد من المعلومات ولشراء المنتج ، راجع صفحة BVLGARI JASMIN NOIR.

 

اشتري عطر بولغري ياسمين نوير

14- كالفين كلاين يوفوريا كولونيا نسائية

عطر نسائي كالفين كلاين يوفوريا

عطر كالفن كلاين يوفوريا النسائي ينقل السعادة لك. رائحة مليئة بالطاقة الجيدة والراقية مع رائحة حلوة وطبيعة دافئة ورائحة قوية للغاية

 

عطر Calvin klein euphoria هو عطر شهير ومحترف اكتسب اسمًا وتقاليدًا خاصًا ، خاصة في إيران ، بسبب متانته الممتازة ورائحته الجميلة ، وهي طبيعة الإيرانيين اللطيفين والمحبين.

 

هذا العطر النسائي له سعر جيد جدًا ومعقول مما جعله مرئيًا جدًا بين المنافسين وبالطبع هذا السعر المعقول ليس سبب تراجع جودته.

 

ميزة أخرى إيجابية ومثيرة للإعجاب لـ Calvin Klein Euphoria هي مظهرها الجذاب والأنيق ، والذي تم إنشاؤه من خلال تصميم النخبة في هذا المجال وأضفى مظهرًا لافتًا للنظر على هذا العطر الشتوي الحلو.

 

المجموعة الشمية لهذه الكولونيا الزهرية شرقية ورائحتها الغامضة تشمل الروائح التالية:

 

ملاحظة أولية: في الملاحظة الأولية ، التي تصل إليك بمجرد رش العطر ، يتم استخدام الرمان لإرسال الأمواج والطاقة إلى مستمع الرائحة في اللحظة الأولى.

 

قلب العطر: زهور الأوركيد والزنبق للرجال هي المكونات الوسطى لهذا العطر الأنثوي.

 

النفحات الأساسية: البنفسج والعنبر ، إلى جانب الماهوجني والمسك ، هي المكونات الأساسية أو النهائية لعطر Kelvin Klein Euphoria.

منبع :

 

https://www.quora.com/profile/Juan-Stewart-14

https://www.indiegogo.com/individuals/28449754

https://soundcloud.com/user-604459757

https://buddypress.org/members/juanstewart4/profile/

https://issuu.com/juanstewart4

https://www.4shared.com/u/XlYb_95j/JuanStewart4.html

https://www.designnominees.com/profile/juanstewart4

https://anieh.tumblr.com/post/673927881388392448/%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%85%D9%8A

https://www.pubpub.org/user/juan-stewart

 

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 140 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:30

RAID در دوربين مداربسته

RAID کوتاه شده ي عبارت Redundant Array of Independent Disks، نوعي تکنولوژي براي مجازي سازي و ذخيره اطلاعات است. در واقع به کمک اين تکنولوژي مي توان ظرفيت چند هارد ديسک فيزيکي را ترکيب کرد و از آن به عنوان يک هارد واحد استفاده نمود. ذخيره اطلاعات از اين طريق، سبب امنيت بيشتر ديتا، افزايش سرعت خواندن و نوشتن و همچنين بالا بردن کارايي دستگاه هاي متصل مي شود. هارد ديسک ها در دستگاه هاي ضبط کننده DVR و NVR قرار داده مي شوند و با توجه به RAID هاي قابل پشتيباني، مي توان از ظرفيت بيش از يک هارد ديسک بهره گيري کرد. اطلاعات ضبط شده توسط تکنولوژي RAID به شکل آرايه مرتب سازي مي شوند. اين آرايه ها انواع مختلفي دارند و بسته به نياز کاربران طراحي شده اند. RAID در دوربين مداربسته داراي سطح هاي متفاوتي است که از ساختار Mirroring يا Striping و يا Error-correcting تبعيت مي کند.

 

  • مفهوم Mirroring: در اين روش ويدئو و يا داده‌هاي مورد نظر، کپي برداري شده و اطلاعات، در بيش از يک ديسک نگهداري مي‌شوند. اين روش که اغلب با نام RAID 1 شناخته مي‌شود، به حداقل دو هارد ديسک نياز دارد. به جهت اينکه ويدئو در دو هارد موجود است، عمليات خواندن و بازيابي، سريع تر بوده؛ اما نوشتن و ذخيره سازي آن کمي کُندتر انجام مي‌شود. بايد بدانيد که در صورت عدم موفقيت عمليات ذخيره‌سازي در يکي از درايوها، اطلاعات در ديسک ديگري ذخيره مي‌شوند.

 

  • مفهوم Striping: در اين روش، داده ها در سراسر هارد ديسک ها تقسيم مي شود. اين فناوري ذخيره سازي، به RAID 0 معروف است و عمليات خواندن و نوشتن را در مقايسه با يک هارد، سريع تر انجام مي دهد.

 

  • مفهوم Error-correcting: در اين روش داده ها به گونه اي ذخيره مي شوند که امکان بازيابي اطلاعات و تصحيح آن وجود داشته باشد. نحوه ي معماري اين آرايه ها کمک مي کند تا عمليات خواندن و نوشتن، متناسب با تعداد درايوها افزايش يابد. RAID 5 مثال خوبي براي اين سطح از آرايه هاست، البته در اين روش مي بايست از حداقل 3 ديسک استفاده کرد و بسياري از کارشناسان به منظور عملکرد بهتر، 5 ديسک را توصيه مي کنند.

 

 

در مجموع ظرفيت کل اين آرايه ها به نوع RAID، تعداد و ظريفت ديسک ها بستگي دارد. اين تکنولوژي، امنيت بالايي براي داده ها فراهم مي کند و ظرفيت ذخيره سازي ويدئو را افزايش مي دهد. اگرچه برخي از اين RAID ها شبيه به يک بک آپ (Back up) عمل مي کنند، اما بهتر است از اين روش براي ذخيره و نگهداري اطلاعات در دوربين مداربسته هايک ويژن استفاده نشود.

  1. https://hiktejarat.com/product-category/brand/hares/
  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-تورت-تحت-شبکه-تي-وي-تي-td-952/
  1. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاوير-ديجيتال-تي-وي-تي-td-2708ts-hc/
  1. https://hiktejarat.com/ايمني-در-شهرهاي-هوشمند/

 

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:40

POE  در دوربين مداربسته

تغذيه و برق رساني به تجهيزات مدار بسته شبکه يکي از چالش هاي پيش رو در هنگام نصب و راه اندازي يک سيستم تحت شبکه است. علي الخصوص در زمان هايي که مجبور هستيد مکاني را با تعداد دوربين  مداربسته بالا تجهيز کنيد. زيرا در اين صورت کابل کشي همزمان برق و شبکه اين تجهيزات نيز پيچيده تر و هزينه برتر مي گردد. به همين دليل فناوري POE مي تواند خيلي از نظر هزينه، کابل کشي، نصب به صرفه باشد. با ما همراه باشيد تا در مورد اينکه POE چيست توضيحات کاملتري بدهيم.

POE چيست؟

poe چيست ؟ POE مخفف عبارت Power over Etheet است. در واقع فناوري پي او اي در کابل هاي شبکه اين امکان را فراهم آورده که در حين انتقال ديتا بر روي کابل شبکه جريان الکتريکي نيز بتواند از اين کابل ها عبور کند. از اين رو دوربين ها و ساير تجهيزات از اين طريق هم تغذيه مي شنود و هم اطلاعات خود را انتقال مي دهند.

بر طبق استاندارد IEEE 802.3at که فناوري POE نشات گرفته از آن است توان هر پورت برابر با 15.4 وات در عمل انتقال برق است که براي دستگاه هاي مختلف استفاده مي شود. خب اين مقادير به صورت نظري است و در عمل اين عدد به 12.95 وات مي رسد. به اين دليل که مقاومت و اتلاف انرژي در طول کابل در نظر گرفته نشده است.

مزاياي فناوري POE در دوربين مدار بسته

استفاده از فناوري POE داراي مزاياي بي شماري است که در ادامه شما را با برخي از آنها آشنا مي کنيم:

  1. صرفه جويي در هزينه هاي بستر سازي

به دليل آنکه هر دو عمل انتقال ديتا و برق در فناوري POE تنها بر روي يک کابل انجام مي شود. بنابراين، در کاهش هزينه هاي کابل کشي بسيار تاثيرگذار است.

  1. سهولت در نصب و انعطاف پذيري

استفاده از فناوري POE در نصب و راه اندازي تجهيزات تحت شبکه منجر به کاهش چشمگير هزينه ها مي گردد. تجهيزاتي از جمله دوربين هاي مدار بسته ديجيتال (IP) نقاط دسترسي يا Access Point، دستگاه هاي ضبط NVR و … مي توانند در هر نقطه اي از پروژه که بيشترين کاربرد را دارند، قرار گرفته و در صورت لزوم به راحتي به مکان ديگري منتقل گردند. بدون آنکه  نيازي به وجود کابل کشي ها و پريز هاي برق متعدد براي تک تک آنها وجود داشته باشد. همچنين فناوري POE اين امکان را به شما مي دهد که تجهيزات خود را در مکان هاي غير قابل دسترس مانند سقف هاي کاذب و ديوار نيز نصب کنيد.

  1. کارايي بيشتر و بهتر

 انتقال اطلاعات و برق از طريق POE يک فناوري هوشمند محسوب مي گردد. برق POE از يک منبع مرکزي تامين مي گردد و ديگر نيازي به مجموعه اي از آداپتورهاي ديواري توزيع شده در سرتاسر تجهيزات به صورت جداگانه براي هر دستگاه وجود ندارد. در ضمن با در نظر گرفتن يک منبع برق اضطراي يا همان دستگاه  UPS نيز مي توان در هنگام قطع برق از کارکرد آن اطمينان يافت.

قدرت يا توان POE چقدر بايد باشد؟

توان خروجي يا وات دستگاه POE يکي از عواملي است که بايد در هنگام خريد و انتخاب به آن توجه نمود. همچنين با توجه به تعداد دوربين ها و وسعت پروژه بايد ساير مشخصات آن همچون تعداد پورت هاي خروجي توان کل دستگاه و نيز توان مصرفي دستگاه هاي متصل شونده به آن را مد نظر قرار داد.

+POE و تفاوت آن با POE

+POE نسخه بروز شده از استاندارد IEEE 802.3at است. تفاوت اصلي +POE با نسخه قبلي در قدرت انتقال نيروي برق است که 2 برابر نسخه قبلي است. در استاندارد POE توان دستگاه برابر با 15.4 وات در هر پورت است در حاليکه در  +POE اين عدد برابر با 30 وات در هر پورت است. با اين وجود همواره مقداري از توان در حين عبور از طول کابل به هدر مي رود. در نتيه به صورت عملي حداکثر توان تضميني موجود در هر پورت در POE برابر با 12.95 و در +POE برابر با 25.5 وات است.

کاربرد هاي فناوري POE

  • دوربين هاي مدار بسته تحت شبکه
  • تلفن هاي تحت شبکه
  • روتر هاي شبکه
  • تجهيزاتي که به صورت وايرلس کار مي کنند مانند مودم هاي  WIFI، نقاط دسترسي (Access Ponit )، فکس، پرينتر
  • سيستم هاي پيجر و تقويت کننده هاي بلندگو نصب شده در داخل راهروها
  • دستگاه هاي صنعتي مانند سنسورها، کنترلر ها و
  • و

POE چگونه کار مي کند؟

استفاده از فناوري POE در تجهيزات شبکه کاري آسان و بدون پيچيدگي خاصي است و از طرق زير انجام مي شود:

  1. استفاده از سوئيچ  POE

سوئيچ POE يکي از تجهيزات تحت شبکه است. اين سوئيچ  داراي درگاه انتقال برق است و مي توان ساير تجهيزات تحت شبکه را به راحتي به آن متصل نمود. براي حفظ ايمني و سلامت دستگاه هاي متصل شونده سوئيچ ابتدا سيگنال ضعيف به هر کدام از تجهيزات ارسال مي کند و به اين طريق تشخيص مي دهد که آيا تجهيزات مورد نظر با  POE سازگار هستند يا خير. سپس عمل انتقال برق را انجام مي دهد.

  1. استفاده از POE Injector

در صورتي که سوئيچ POE در دسترس نباشد و يا خريد آن هزينه بر بوده و يا تجهيزات مورد نظر داراي پورت POE نباشند مي توان از دستگاه POE injector  استفاده کرد. در واقع منبع تغذيه POE يا POE injector براي اضافه کردن قابليت POE به تجهيزات شبکه غير POE است. عملکرد آن بدين صورت است که با ورود کابل شبکه به دستگاه، خروجي آن به صورت POE در مي آيد.

  1. استفاده در دستگاه ضبط  NVR

برخي از دستگاه هاي NVR  داراي خروجي هاي POE هستند و به اين ترتيب ديگر نيازي به صرف هزينه براي خريد سوئيچ POE به صورت جداگانه وجود ندارد. با استفاده از NVR POE دوربين ها از طريق يک کابل هر کدام به صورت جداگانه به NVR متصل شده و برق مصرفي شان از طريق NVR تامين مي گردد.

انتخاب سوئيچ POE مناسب

  1. استاندارد پشتيباني شده توسط سوئيچ:

فناوري POE از دو استاندارد مختلف پشتيباني مي کند:

  • استاندارد IEEE802.3af: توان خروجي هر پورت 15.4 وات است که با احتساب هدر رفت بخشي از آن در سيم  اين عدد در عمل به 12.95 وات مي رسد.
  • استاندارد PoE + (IEEE802.3at): توان خروجي هر پورت 30 وات است که با احتساب هدر رفت بخشي از آن در سيم  اين عدد در عمل به 25 وات مي رسد.

لذا با توجه به توضيحات بالا توصيه مي شود که سوئيچ PoEاي را انتخاب نمائيد که نيازهاي نظارتي شما را به خوبي برآورده کند.

  1. توان کل

ويژگي بسيار مهم در سوئيچ PoE توان کل آن است. به همين دليل بايد در هنگام انتخاب و خريد آن دقت کنيد زيرا چنانچه توان مصرفي دوربين ها بيش از توان سوئيچ باشد قادر به تامين انرژي مورد نياز دوربين هاي شما نخواهد بود. لذا ممکن است انرژي الکتريکي لازم به دوربين ها نرسيده و خاموش شوند و تصاوير از دست بروند.

  1. تعداد پورت

سوئيچ هاي POE با تعداد پورت هاي متفاوتي توليد مي شوند که شامل 8 پورت، 16 پورت 24 پورت 48 پورت و …  مي شود. در حالي که تعداد پورت ها تا حد زيادي به نياز واقعي شما و همچنين مصرف برق کلي دوربين هاي IP بستگي دارد. لذا در هنگام خريد بايد با توجه به تعداد دوربين هاي خود سوئيچ مناسب خود را انتخاب نمائيد.

براي مثال يک سوئيچ 24 پورته با توان کل 370 وات تحت استاندارد IEEE802.3af مي تواند از 24 دوربين تحت شبکه پشتيباني کند در حاليکه همين سوئيچ تحت استاندارد IEEE802.3at تنها مي تواند 12 دوربين تحت شبکه را پشتيباني کند.

چرا در شبکه هاي خانگي عموما از PoE استفاده نمي‌ شود؟

 عموما در خانه ها پريزهاي برق زياد است و تعداد سوکت هاي اينترنت کم است. از طرفي در مرف خانگي بيشتر گجت هاي مصرف کننده از واي فاي به جاي اترنت استفاده مي کنند. از اين رو استفاده از POE در شبکه هاي خانگي محدودتر است. به همين دليل فناوري PoE بيشتر بر روي روترها و سوييچ هاي شبکه اي و تجاري قرار دارد.

 

https://tiamcctv.com/product/td-8523ie-30m-ar15/

https://tiamcctv.com/product/nx-hd7218-i60/

https://tiamcctv.com/product/td-9442s3d-pe-ar3/

https://tiamcctv.com/product/td-9543e3d-az-pe-ar3/

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:29

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. با استفاده از درمان ارتودنسی می توانید دندان هایتان را زیباتر کرده و ترتیب و نظم آن ها را برقرار کنید. با استفاده از ارتودنسی می توانید ناهنجاری های دندانی را از بین برده و از بروز مشکلات و آسیب های بسیار جدی جلوگیری کنید. اما یک مسئله ای شاید برای افراد بسیار مهم است این است که ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

ارتودنسی ثابت برای اثر بخشی بهتر نیاز به ۱۸ الی ۲۴ ماه زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است بر اساس وضعیت فک بیمار این مدت زمان به ۳ سال به طول انجامد. و ارتودنسی متحرک ممکن است ۶ ماه الی ۱ سال زمان برای پروسه درمان نیاز داشته باشد. در صورتی که بی نظمی و ناهنجاری های دندانی بیمار زیاد باشد طبیعی است که مدت زمان درمان ارتودنسی برای ایجاد نظم و ترتیب دندانی افزایش میابد .

ارتودنسی از ۷ مرحله مجزا تشکیل شده است که که این مراحل با توجه به نوع و روش انجام ارتودنسی می تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد سوال دارند که جلسه اول ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ و جلسه آخر ارتودنسی چه زمانی است؟ در واقع مرحله اولیه برای ارتودنسی که در آن مشاوره و ارزیابی دندان ها، معاینه و قالب گیری دندانی، تصویر برداری و بررسی وضعیت دهان و دندان تعیین می شود برای روش های مختلف در وضعیت های مختلف یکسان است.

نصب ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم نصب ارتودنسی دندان تقریبا ۷ جلسه به طول می انجامد و جلسه آخر ارتودنسی در واقع در پایان این مراحل و مرحله هفتم قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا در این مقاله هفت مرحله نصب ارتودنسی را برایتان شرح دهیم. البته ممکن است با توجه به اینکه انواع ارتودنسی مختلفی وجود دارد ، برخی مراحل متفاوت باشد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

مرحله اول ارتودنسی معاینه، بررسی و ارزیابی وضعیت دهان و دندان ها

اولین مرحله ای که برای درمان ارتودنسی باید بگذرانید مشاوره، معاینه و بررسی دقیق وضعیت دندان هایتان است. در این جلسه باید بیمار دغدغه و خواسته های خود را کاملا بیان کند و هر گونه سوال و بحثی در رابطه با مزیت و معایب این رو دارد از متخصص ارتودنسی جویا شود. در این مرحله باید ناهنجاری های دندان ها، فک و صورت توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گرفته شود. منظور از معاینه عکس برداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار و ارائه دادن یک طرح اصولی و دقیق برای درمان دقیق ناهنجاری موجود در وضعیت دندان ها وفک بیمار است.

جهت ارائه راه حلی دقیق و ارزیابی صحیح باید از دندان ها و وضعیت فک بیمار یک عکس OPG گرفته شود تا ریشه دندان ها و وضعیت فک به درستی مورد سنجش قرار گیرد. ضمنا در این مرحله تقریبا هزینه های مورد نیاز برای انجام این روش تخمین زده می شود و پزشک می تواند روش مناسب برای اجرا بر روی دندان های فرد را تایید کند و می توانید درباره ارتودنسی اقساطی با پزشک خود صحبت فرمایید .

مرحله دوم تهیه قالب از دندان ها و فک بیمار برای آغاز روند درمان ارتودنسی

در واقع مرحله اول از درمان ارتودنسی مرحله قالب گیری از دندان ها است. در جلسه اول که پزشک معاینات لازم و بررسی های مورد نیاز را انجام داد باید در مرحله بعدی که مرحله اولیه ارتودنسی دندان قرار گرفته است قالب گیری از دندان ها و فک بیمار را انجام دهد و آن را به صورت دقیق در پرونده بیمار ثبت کند تا وضعیت اولیه دندان ها برای ارتودنسی مشخص باشد.

مرحله سوم انجام عکسبرداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار

طبق تشخیصی که متخصص ارتودنسی می دهد در این مرحله باید یک عکسبرداری انجام شود. این عکیبرداری و اطلاعات دریافت شده از آن باید درون پرونده فرد به صورت کامل ثبت شود. در این مرحله می توانند از دو نوع عکس برداری استفاده کنند. عکس برداری رادیولوژی و عکس برداری فتوگرافی یا همان عکس رنگی.

عکس برداری رادیولوژی یا OPG یکی از رادیوگرافی هایی است که لازمه انجام ارتودنسی می باشد. برای آغاز روند درمانی باید متخصص ارتودنسی نتیجه عکسبرداری شما را با دقت ملاحظه کند و هر گونه اطلاعات در رابطه با دندان یا ریشه دندان را مشاهده کند. در این نوع عکس میزان سلامت و ساختار دقیق دندان ها و فک مورد بررسی قرار گرفته می شود.

 

عکس فتوگرافی یا همان عکس رنگی زمانی تهیه می شود که نیاز باشد بافت سخت وبافت نرم داخل دهان بررسی شود و شاخص های زیبایی را در درمان ارتودنسی برای شما در نظر بگیرند. در این نوع عکس باید ارزیابی زیبایی صورت انجام شود تا در نهایت بر تصمیم پزشک تاثیر گذار باشد.

مرحله چهارم انجام معاینه بیمار پیش از ارتودنسی

در این مرحله باید فک بیمار برای بار دوم به صورت دقیق تر توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود و هزینه ها به صورت تقریبی برای بیمار شفاف سازی می شود. در این مرحله باید زمان بندی احتمالی مورد نیاز برای درمان نیز تعیین شود.

مرحله پنجم جای گذاری بریس یا براکت بر روی دندان های فرد

در صورتی که عکس برداری انجام شود و انتخاب بیمار نیز ارتودنسی نامرئی باشد طبیعی است که علاوه بر هزینه بالاتری که باید پرداخت کند می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه ارتودنسی را انجام داده و پایان پذیرد. در صورتی که ارتودنسی نامرئی نباشد زمانی که نیاز است براکت ها بر روی دندان نصب شود حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

این مرحله یکی از زمان بر ترین مراحل موجود در این روند درمانی است. زیرا باید براکت به صورت دونه ای بر روی هر واحد دندان قرار داده شود. پس از آن که براکت ها بر ری دندان ها قرار داده شده بود باید با سیم این براکت ها با فشار تعیین شده به یکدیکر اتصال پیدا کنند تا دندان ها بتوانند به میزان لازم حرکت کنند. اگر قصد انجام ایمپلنت و ارتودنسی را دارید مقاله زیر میتواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

مرحله ششم انجام مراحل باقی مانده ارتودنسی دندان

پس از آن که تمامی براکت ها بر روی دندان ها قرار داده می شود باید طبق برنامه ریزی جلساتی تعیین شود که بیمار برای معاینه به پزشک مراجعه کند. این جلسه های از پیش تعیین شده برای بررسی روند پیشرفت و تنظیم حرکت های دندانی است که ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. در این جلسه ها باید نیروی لازم برای حرکت دندان ها تنظیم شود. در صورتی که در این مرحله کمی درد حس کردید نگران نشوید و فقط در صورت تشدید از مسکن استفاده نمائید.

مرحله هفتم جلسه اخر ارتودنسی و خارج کردن براکت ها از دهان

اگر می خواهید به نتیجه ایده آل برسید و لبخندی زیبا داشته باشید باید همه مراحل ارتودنسی را به دقت و منظم انجام دهید. زمان تعیین شده برای مراجعه جلسات معاینه باید به صورت دقیق رعایت شود و نباید دیر کرد یا زود کردی بین زمان های انجام شده وجود داشته باشد. در جلسه آخر باید براکت ها از دهان خارج شود و از نگهدارنده استفاده شود. از نگهدارنده اغلب برای ثابت نگهداشتن وضعیت دندان ها و فک بیمار استفاده می شود. پس از آن که مرحله اخر ارتودنسی انجام شد می توانید از زیبایی و جذابیت لبخند خود بهره ببرید.

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر astudentt بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:29

لینک دوستان

خبرنامه